افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اطلاعاتی درباره پروتز مصنوعی بازو

215

  •  دنیای اندام‌های مصنوعی پیشرفت قابل توجهی داشته است. تازه‌ترین خبرها در این زمینه استفاده از یک دست مصنوعی توانمند است که به بازوی یک مرد جوان مکانیک متصل شد و او و خانواده‌اش را غرق در شادی کرد.

 این مرد صاحب جدیدترین و منحصر بفرد ترین  اندام مصنوعی شده است بازوی مکانیکی که به این فرد متصل شده است توانایی های زیادی در اختیار وی قرار داده است از جمله می تواند انگشتان دستش را حرکت دهد و حرکات مختلف انجام دهد الگوهای سرعتی و عملکردی زیادی توسط این پروتز مصنوعی قابل انجام شدن هستند که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد عملکرد آن خواهیم داد .

 دنیای اندام‌های مصنوعی پیشرفت قابل توجهی داشته است. تازه‌ترین خبرها در این زمینه استفاده از یک دست مصنوعی توانمند است که به بازوی یک مرد جوان مکانیک متصل شد و او و خانواده‌اش را غرق در شادی کرد.

یک مکانیک ۳۳ ساله به نام «مارک کمامیله» که هر دو پا و یکی از دستانش را به دلیل ابتلا به نوعی مسمومیت خونی از دست داده بود، با کمک همکارانش توانست ۲۷ هزار فرانک مورد نیاز را جمع‌آوری کند و صاحب دستی مصنوعی شود.
به نقل از رئالیتی لایف، مارک دچار عفونت خونی سپتیسمی شده بود که ابتدا گمان می‌کرد مبتلا به نوعی آنفلوآنزاست. با این حال، آنچه پس از ابتلا به این بیماری او را گرفتار کرد، قطع دست راست و هر دو پایش بود.
او که پدر دو فرزند نیز است، در اکتبر سال گذشته که لبش تغییر رنگ داد و کبود شد و سپس از هوش رفت و در حالت کما قرار گرفت، به بیمارستان منتقل شد. در بیمارستان ملکه الیزابت بیرمنگام او چهار هفته بستری شده بود و وقتی بهوش آمد متوجه شد دست راست و هر دو پایش از زیر زانو قطع شده است.
روز گذشته او به کمک خیرین یک دست مصنوعی دریافت کرد که قادر است با آن برخی کارهای نیازمند به حرکت‌دادن انگشت را انجام دهد. جمع‌آوری پول مورد نیاز برای دریافت پروتز سفارشی، فقط ۵ روز طول کشید زیرا این مکانیک جوان محبوبیتی نیز نزد دیگران داشت.
وی در این زمینه گفت: واقعا شگفت‌انگیز است که چه مردم فوق‌العاده‌ای اطراف آدم هستند. اول اکتبر سال گذشته من کاملا خوب و سالم بودم، اما اکنون تمام ساعدم فیبر کربنی و دستم هم مکانیکی است! من پیش از این مجبور شدم دو جلسه را پشت سر بگذارم تا قالبی مناسب تهیه شود. حالا دارم با آن بازی می‌کنم تا ببینم چه کارهایی می‌توانم انجام دهم!
بازوی مکانیکی جدید مارک که bebionic نامیده می‌شود، برای هر انگشت یک موتور جداگانه دارد تا حرکت دادن هر کدام به صورت جداگانه ممکن شود. یک ریزپردازنده نیز موقعیت و حرکات هر کدام از انگشت‌ها را کنترل می‌کند. چند الگوی حرکتی مختلف نیز پیش‌بینی شده که به کاربر اجازه کنترل سرعت و انجام حرکات ظریف و تا حدودی نیازمند وارد آمدن نیروی بیشتر را می‌دهد. اینها با کمک باتری‌های قابل شارژ مجدد کوچک و استفاده از انقباض عضلات مهیا می‌شود.
«عبدو حیدر»، مدیر و مشاور مرکز پروتز لندن که دست وی را نصب کرده است، در حین دست دادن با مارک گفت: عضلات اندام فوقانی مارک اکنون باید به گونه‌ای تقویت شود که بتواند به طور روزانه از این دست مصنوعی استفاده کند. او اکنون قادر است وسایلی همچون مداد یا فنجان را بلند کند و انتظار داریم بزودی طریقه استفاده از تمام الگوهای سرعتی و عملکردی دیگر این دست را نیز فرا بگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *