افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اطلاعاتی درباره واکسن هپاتیت A برای کودکان

435f56c3ee714a62eba91b0d67860eb3_l

  • واکسن هپاتیت A برای کودکان یک واکسن طراحی شده برای محافظت کودک شما از ابتلا به ویروس مسری این بیماری می باشد و واکسینه کردن کودک خود، خطر مبتلا شدن فرزندتان را به دیگر ویروس های مضر هم محدود کرده و سیستم ایمنی او را تقویت خواهد کرد

 

واکسن هپاتیت A در محافظت از کودک شما در برابر این بیماری خطرناک مفید بوده، همچنین، التهاب ریه-های او را کم خواهد کرد. در مقاله زیر، ما در مورد حقایق و عوارض جانبی واکسن هپاتیت A برای کودکان با شما صحبت خواهیم کرد. بنابراین، برای آگاهی بیشتر در مورد تزریق واکسن هپاتیت A برای کودکان، لطفا مقاله زیر را با دقت بخوانید!

هپاتیت A چیست؟

هپاتیت A یک بیماری جدی است که به دلیل آلوده شدن بدن کودک به ویروس مسری، این بیماری به وجود می آید. هپاتیت A به راحتی از بدن یک انسان به انسان دیگر انتقال می یابد. سرایت این بیماری از طریق تماس طبیعی و یا خوردن غذا یا آب آلوده به این ویروس انجام می پذیرد.

علائم هپاتیت A در کودکان:

هنگامی که کودک شما از هپاتیت A رنج می برد، برخی از علائم شایع این بیماری را در فرزند خود مشاهده خواهید کرد، که این علائم عبارتند از:
۱. استفراغ
۲. حالت تهوع
۳. زرد شدن پوست بدن و داخل چشم های کودک
۴. تب
۵. از دست دادن اشتها در فرزند شما
۶. درد شکم

واکسن هپاتیت A برای کودکان چیست؟

واکسن هپاتیت A برای کودکان یک واکسن طراحی شده برای محافظت کودک شما از ابتلا به ویروس مسری این بیماری می باشد و واکسینه کردن کودک خود، خطر مبتلا شدن فرزندتان را به دیگر ویروس های مضر هم محدود کرده و سیستم ایمنی او را تقویت خواهد کرد. تزریق واکسن می تواند به عنوان یک گام پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع هپاتیت A در کودک شما باشد. با این حال، اگر کودک شما در حال حاضر از بیماری التهاب ریه رنج می برد، تزریق این واکسن قادر به کنترل و درمان این عفونت خواهد بود.
متخصصان اطفال توصیه می کنند که واکسن هپاتیت A برای کودکان با سنین مختلف ۱۲ ماهگی تا ۲۳ ماهگی تزریق شود.

 

عوارض جانبی استفاده از واکسن هپاتیت A برای کودکان:

بعد از اینکه کودک شما واکسن هپاتیت A را دریافت کرد، با تقویت شدن بدن او از ابتلا به این بیماری حفظ شده و از عوارض جانبی آن در امان خواهد ماند. بعد از دریافت واکسن، اگر هر کدام از عوارض جانبی جدی واکسیناسیون را در کودک خود مشاهده کردید، حتما از کمک های اورژانسی یک پزشک متخصص استفاده کنید.

عوارض جانبی جدی که پس از تزریق واکسن هپاتیت A در کودکان دیده می شود:

۱. تحریک پذیری و گریه ی کودک برای زمان طولانی
۲. خواب آلودگی شدید
۳. تشنج
۴. تب بالا (برای مدت زمان نسبتا طولانی ادامه یابد)

عوارض جانبی خفیف تری که بعد از تزریق واکسن هپاتیت A در کودکان دیده می شوند:

۱. درد مفاصل
۲. گلو درد
۳. سردرد
۴. تب خفیف
۵. بهانه گیری در کودکان
۶. حالت تهوع
۷. استفراغ
۸. اسهال
۹. وجود لکه های قرمز پوستی در اطراف منطقه واکسن زده شده

 

اثرات واکسن هپاتیت A برای کودکان:

این نکته بسیار مهم است که از دستورالعمل های پزشک کودک خود در موارد زیر به دقت پیروی نمایید، اگر چه هیچ گونه محدودیت غذایی یا فعالیتی در برنامه روزانه کودکتان وجود ندارد.

قبل از اینکه کودک خود را با واکسن هپاتیت A واکسینه نمایید، به دکتر کودک خود در مورد شرایط سلامتی او اطلاعات کاملی بدهید، مثل:
• داروهایی مانند قطره های بینی یا داروهای استروئیدی خوراکی که کودک شما باید آن را مصرف کند
• اگر کودک شما از بیماری های بهداشتی، مانند آرتریت روماتوئید و یا هر اختلالات ایمنی دیگر رنج می برد، باید داروی مصرفی را به اطلاع دکتر برسانید.
• اگر کودک شما از واکنش های آلرژیک نسبت به هر یک از مواد تشکیل دهنده فعال واکسن هپاتیت A، در واکسیناسیون رنج می برد و علائم کهیر پوستی یا آلرژی از خود نشان می دهد و یا اگر کودک شما به دلیل داشتن هر گونه بیماری های بهداشتی، دارو مصرف می کند، ممکن است پس از دریافت واکسن هپاتیت A هم دچار آلرژی شود. در این گونه موارد باید واکسیناسیون بعد از اتمام دوره درمان یا تمام شدن دوز داروهای مصرفی کودکتان انجام شود.

 

دوز تزریقی واکسن هپاتیت A برای کودکان:

پزشکان دو مرحله تجویز واکسن هپاتیت A در کودکان را توصیه می کنند. مرحله اول از واکسیناسیون زمانی است که سن کودک شما در حدود ۱۲ تا ۲۳ ماهگی می باشد. دوره دوم که مرحله ی تقویت کننده ی کودک شما است، با توجه به مراحل درمان به شش ماه بعد موکول می شود.
اگر کودک شما بعد از واکسیناسیون از وجود تب خفیف رنج می برد، دکتر ممکن است برای کم کردن تب و درد در او قرص های مسکن از جمله ایبوپروفن (موترین) و یا استامینوفن (تیلنول) را تجویز کند.
تزریق دوز مناسبی از واکسن هپاتیت A، می تواند فرزند شما را در برابر ویروس تولید این بیماری محافظت کند.

 

منبع : مامانم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *