افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اطلاعاتی درباره دارو درمانی حیوانات خانگی

1379102443253

  • خوددرمانی مسیر تشخیص بیماری و درمان آن را مختل میکند به این ترتیب که باعث از بین رفتن علائم بیماری، تداخلات و مقاومت دارویی، مسمومیت و… میشود.

 

برخی بیماری ها با مصرف اشتباه دارو و یا تغذیه غلط در حیوان خانگی شما ایجاد می شود بهتر است برخی نکات مهم برای دارودرمانی حیوانات را بشناسید و در صورت شدت یافتن بیماری و یا عدم بهبود وی را سریعا به دامپزشک برسانید خوددرمانی برای حیوانات خانگی بسیار خطرساز و مضر خواهد بود سعی کنید با داروهای نامناسب باعث وخامت حیوان زبان بسته نشوید.

از دادن خودسرانه ی هر نوع دارو و مکمل به حیوان خانگی خود خودداری کنید. دارودرمانی در حیوانات با انسان بسیار متفاوت است، سگ ها و گربه ها و سایر حیوانات نمیتوانند از داروهای متداولی که برای ما مفیدند استفاده کنند. تجویز دارو، دوز و مقدار مصرف آن و تعیین فواصل مناسب مصرف دارو برای حیوانات خانگی کاری تخصصی است پس آن را به دکتر دامپزشک بسپارید.

خوددرمانی مسیر تشخیص بیماری و درمان آن را مختل میکند به این ترتیب که باعث از بین رفتن علائم بیماری، تداخلات و مقاومت دارویی، مسمومیت و… میشود.

بخصوص داروهای ضد التهاب و ضد درد و تب برها نظیر استامینوفن، آسپرین و کورتن ها بویژه در گربه میتوانند به کبد آسیب های شدید و حتی جبران ناپذیر وارد کرده و موجب مسمومیت و مرگ شوند؛ زیرا کبد گربه آنزیم های لازم برای متابولیزه کردن این مواد را ندارد پس چنانچه حیوان خانگی شما دچار تب شده یا از درد رنج می برد در اولین فرصت به دامپزشک مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه هر نوع دارو جداً پرهیز کنید؛ توجه داشته باشید زمانیکه چند روز از آغاز درمان گذشت و آثار بهبودی نسبی مشخص شد، درمان را نیمه کاره رها نکنید و مصرف داروها را طبق تجویز دکتر دامپزشک معالج ادامه دهید، کوتاهی کردن در این مورد میتواند منجر به عود مجدد بیماری و وخامت بیشتر آن شود و مسیر درمان را بسیار مشکل نماید

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *