افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اطلاعاتی درباره اگزما پوستی و مصرف پارافین

اطلاعاتی درباره اگزما پوستی و مصرف پارافین

  • مبتلایان به اگزمای پوستی باید از کرم‌های مرطوب کننده‌ای که ۵۰ درصد دارای روغن بوده و مابقی آن را آب تشکیل داده است، برای جلوگیری از تبخیر شدن رطوبت پوستشان استفاده کنند.

 

حسام نهاوندی متخصص پوست، مو و زیبایی ؛ در خصوص نقش پارافین در درمان اگزمای پوستی بیان کرد: طبق برخی تحقیقات صورت گرفته، ترکیبی برای درمان اگزما بکار می‌رود که در آن ۱۵ درصد روغن پارافین را با روغن‌های دیگر مخلوط می‌کنند. این کار سبب می‌شود که رطوبت پوست حفظ شده و پوست نرم‌تر شود.
وی ادامه داد: در درمان برخی بیماری‌ها مانند “اسکلرو درمی” یا “ِرنو” در کشورهای اروپایی از حمام گرم پارافین برای بهبود علایم بیماری‌شان استفاده می‌شود. در این روش افراد حدود ۲۰ دقیقه دست خود را در پارافین گرم نگه می‌دارند. بنابراین علاوه بر اینکه پوستشان نرم می‌شود، خون رسانی به عروق نیز بهتر صورت می‌گیرد.
این متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه پارافین درمان قطعی اگزمای پوستی محسوب نمی‌شود، عنوان کرد: از آنجایی که پارافین از مشتقات نفت خام به دست می‌آید در برخی افراد که مستعد حساسیت‌های پوستی هستند، مصرف پارافین سبب ایجاد حساسیت شدید نسبت به آن می‌شود.
نهاوندی تاکید کرد: پمادهای کورتونی تاثیر بسزایی در درمان اگزمای پوستی ایفا می‌کنند. به تازگی نیز قرص هایی از ترکیبات اسیدهای ویتامین A نیز وارد بازار اروپا شده اند، ولی تنها در موارد جزیی با موفقیت همراه بوده اند.
وی اضافه کرد: مبتلایان به اگزمای پوستی باید از کرم‌های مرطوب کننده‌ای که ۵۰ درصد دارای روغن بوده و مابقی آن را آب تشکیل داده است، برای جلوگیری از تبخیر شدن رطوبت پوستشان استفاده کنند.
وی توصیه کرد: افراد دچار اگزمای پوستی باید از شستشوی پوست خود با صابون‌های خیلی قلیایی یا اسیدی به خصوص در فصول سرد خودداری کنند و برای شستشو می‌توانند از صابون‌های گلیسرینه استفاده کنند.
وی یادآور شد: پماد “تاکرولیموس” (Protopic) یک دهم درصد برای درمان اگزمای پوستی در بزرگسالان و سه صدم درصد برای کودکان ۲ سال به بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اثر بخشی این دارو در مقایسه با پمادهای کورتونی کمتر است.
منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *