افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اشتباهات رایج در درمان آکنه و جوش

اشتباهات زیادی در درمان آکنه وجود دارند که میتوانند منجر به تشدید آکنه و بدتر شدن آن شوند . در این جا این اشتباهات لیست می شوند که متخصص پوست شما می تواند از آنها با درمان صحیح از تشدید آن جلوگیری کند .

x

اشتباه شماره ۱ :

عدم استفاده از درمان تا زمان مناسب

پوست به آرامی به درمان جواب می دهد اگر چه آکنه به سرعت پدیدار میشود ولی نیاز به زمان حدود ۸-۱۲هفته جهت بهبود دارد
برخی از متخصصین درماتولوژی دانشگاه کالیفرنیا معتقدند که داروی موضعی  تجویز شده به بیمار تا ۱ ماه بایستی مصرف شود و در صورت رویت کوچکترین بهبودی ادامه یابد.
در برخی موارد ممکن است پوست شما در چند هفته اول درمان  کمی تحریک شود  .
این حالت پروسه التهابی بوده و قبل از اینکه بهبود بیابد ممکن است بدتر شود.

اشتباه شماره ۲

استفاده از محصولات گوناگون به تعداد زیاد به شکل همزمان بسیاری از افراد وقتی از یک محصول در چند روز اول  نتیجه نمی گیرند محصولات گوناگونی را امتحان می کنند و در صورتی که عرض یک یا دو روز از آنها نتیجه نبینند آنها را رها کرده و محصول دیگری را امتحان می کنند گاهی اوقات برخی از محصولات باعث تحریک پوست می شوند وقتی افراد برای درمان آکنه خود اقدام به خود درمانی می کنند ممکن است باعث آسیب پوستی شوند این حالت شامل  بزرگ شدن ضایعات آکنه افزایش تمایل به بر جا گذاشتن لک یا اسکار  پس از بهبود است.

اشتباه شماره ۳

اسکراب مکرر و استفاده بیش از اندازه از  پاک کننده ها.

استفاده بیش از اندازه از اسکراپ باعث تشدید آکنه و از بین رفتن سد محافظتی پوست و تحریک پوستی می شود به جای آن می توان  از شوینده های ملایم و غیر تحریک کننده دارند ph متناسب با پوست که باعث تحریک پوست نمی شوند استفاده کرد .

شستن مناسب پاک کننده از روی پوست از اهمیت ویژه ایی برخوردار است زیرا باقی ماندن آن  بر روی پوست می تواند باعث آسیب پوستی شود .

آکنه ناشی از کثیفی پوست نیست زیرا بسیاری از مردم که بیش از حد از اسکراب و شوینده های صورت استفاده می کنند راه درمانی مناسب را انتخاب نکرده اند  اگر آکنه ناشی از آلودگی پوست شما بود بایستی بر روی پاهای شما ظاهر می شد.

اشتباه شماره ۴

استفاده از محصولات نا مناسب- پاک کننده های خشن -صابون های قلیایی و محصولات با پایه الکل آکنه را تشدید می کنند لذا توصیه می شود این افراد از محصولات غیر کومدوژنیک یا محصولات مخصوص پوست های مستعد آکنه استفاده کنند زیرا آن محصولات باعث انسداد منافذ و ایجاد آکنه در پوست های حساس نمی شود برخی از ترکیبات  که در محصولاتی چون کرمهای آرایشی ضد آفتابها و مرطوب کننده ها یافت می شوند می توانند باعث انسداد منافذ شوند شامل ایزوپروپیل پالمیتات ،ایزوپروپیل میراستات ،ایزوپروپیل ایزو استارات،بوتیل استارات، روغن نارگیل ولانولین استیلن و غیره…

محصولات حاوی چربی می توانند باعث انسداد منافذ و تشدید آکنه شوند.

اشتباه شماره ۵

دستکاری و فشار دادن جوشها باعث افزایش مدت زمان بهبود و افزایش احتمال اسکار می شود دستکاری با وسایل آلوده باعث ورود باکتری به پوست و تشدید التهاب می شود افرادی که مرتب ضایعات آکنه را دستکاری می کنند اغلب چند بار در طول روز آن را معاینه کرده و در صدد تخلیه ترشحات داخل آن هستند عوارضی بر روی پوست خود به جا می گذارند.

اشتباه شماره ۶

تاخیر در مراجعه به پزشک متخصص پوست

به محض این که در اثر آکنه دچار کاهش اعتماد به نفس شدید یا آکنه های التهابی یا اسکار شدید ناشی از آن بر روی پوست شما ظاهر شد یا داروهای بدون نیاز به نسخه موجب رفع آکنه شما نشد زمان آن است که به متخصص پوست مراجعه کنیدزیرا متخصصین پوست ابزار درمانی بیشتری داشته و می توانند داروهای قویتر و موثرتر و آنتی بیوتیکهای خوراکی را تجویز کنند و یا لیزرهای چون  IPL یا پلینگ شیمیایی برای درمان استفاده کنند درماتولوژیست ها (متخصصین پوست ) بر اساس نوع پوست فرد آن را درمان می کنند .

ممکن است فرد مبتلا به روزاسه باشد که نیاز به  درمانی متفاوت با آکنه دارد که در این بیماری قرمزی طولانی مدت پوست  و نقاط برجسته قرمز شبیه آکنه روی پوست دیده می شود.

اشتباه شماره ۷

استفاده کم یا بیش از اندازه  از داروهای نسخه شده توسط پزشک

استفاده بیش از اندازه از داروهای آکنه نه تنها باعث بهبود آکنه نمی شود بلکه باعث قرمزی و خشکی پوست می شود برخی از افراد کمتر از درمان استفاده می کنند زیرا به دنبال عدم مشاهده بهبود فوری  درمان را در کمتر از ۲ هفته رها نموده  لذا بهبودی مناسب را نخواهند داشت  شما بایستی داروی تجویز شده را به تمام نواحی مستعد ایجاد آکنه استعمال نمایید در صورتی که فقط دارو روی ناحیه آکنه استفاده شود ناحیه مجاور آکنه ممکن است ناحیه مستعد برای ایجاد آکنه ایی جدید باشد.

اشتباه شماره ۸

توقف ناگهانی درمان به دنبال بهبود آکنه

بهتر است به آرامی به دنبال بهبود آکنه درمانها کاهش یابند در صورتی که یک محصول را ۲بار در روز مصرف می نمودید که بایستی آن را به یک بار در روز سپس به یک روز در میان سپس ۲بار در هفته کاهش داده و بعد درمان را قطع کنید اغلب ممکن است پس از ۴ تا ۶ هفته مجددا  دچار آکنه شوید که بایستی به همین میزان درمان را ادامه داده تا آن را محو نمایید برای جلوگیری از ایجاد آکنه برخی از افراد نیاز به ادامه حداقل یک درمان ضد آکنه به شکل دائم دارند و برخی دیگر به استفاده چندین بار در هفته.

دکتر عباس خیرخواه متخصص پوست و مو

onlinesalamat.com

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *