افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اشتباهات بزرگ در لاغر شدن

طرز فکر خود را در مورد کاهش وزن تغییر دهید و نتیجه‌ آن را خواهید دید
یک روش غلط نتیجه بدی هم خواهد داشت. وقتی شما می‌خواهید وزن کم کنید، یک روش غلط می‌تواند باعث ریزش مو و حتی افزایش وزن شود. به گفته دکتر سوزان آلبرز، روانشناس کلینیک کلیولند و نویسنده‌ کتاب باز کردن قفل کاهش وزن ، بیشتر افراد از رژیم‌های نادرست برای کاهش وزن استفاده می‌کنند. در ادامه در مورد طرز فکرهای اشتباه مرتبط با کاهش وزن بخوانید تا بتوانید از راهی سالم وزن خود را کم کنید.

saqjpg

اشتباه : تغییر آن چه می‌خورید و نه چگونه خوردنتان
دکتر آلبرز می‌گوید: “در بیشتر اوقات شما احتیاج ندارید که مقدار غذایی که می‌خورید را به شدت کاهش دهید بلکه باید روش تغذیه خود را عوض کنید.” به طور مثال اگر شما از آن دسته هستید که وقتی استرس دارید از خوراکی‌های ناسالم مصرف می‌کنید یا زمانی که با رایانه کار می‌کنید سالاد می‌خورید و زمان تماشای تلویزیون هم حتما باید چیزی بخورید، کاری که باید بکنید این است که حواستان به چیزهایی که می‌خورید باشد و به آن‌ها توجه کنید. وقتی شما به آن‌ چه می‌خورید توجه می‌کنید ( بو، عطر و طعم آن و … ) ذهن شما بهتر می‌تواند تحلیل کند که شما چقدر غذا خورده‌اید و این‌ که این مقدار برای شما کافی است یا نه.

نکته : وقتی شما به غذایی که می‌خورید توجه می‌کنید در بیشتر اوقات می‌بینید که خوراکی‌های ناسالم در واقع طعم خوبی هم ندارند.

اشتباه : بیش از اندازه ایده‌آل گرا بودن
یک مثل معروف می‌گوید که هدفت را ماه قرار بده که اگر اشتباه هم کردی حداقل به ستارها رسیده باشی.
این یک طرز فکر است ولی در بیشتر اوقات وقتی افراد به حالت ایده‌آل در کاهش وزن نمی‌رسند، کل قضیه را کنار می‌گذارند. شما باید منطقی باشید و بدانید که قرار نیست کلا غذا خوردن را کنار بگذارید. به طور مثال اگر برای شما حذف کامل شیرینی جات از رژیم غذاییتان غیرممکن است، خب مقدار آن را کم کنید. گاهی اگر خودتان را کم‌تر تحت فشار قرار بدهید نتیجه‌ بهتری حاصل می‌شود.

اشتباه : قرار دادن هدف اشتباه
بیشتر افراد با اهدافی مانند این‌ها وزن کم می‌کنند : “کاهش وزن در ۶ هفته.”، “به سرعت دو سایز کم کنید.”، “کاری کنید که جین‌های تنگ اندازه‌ی شما بشوند.” این اهداف آزار دهنده هستند و باعث می‌شوند شما به زودی خسته شوید و کار را رها کنید. در عوض یک هدف طولانی مدت برای خودتان قرار دهید که در لیست روزانه‌ خود هم بتوانید پیشرفت‌تان را ببینید و آن را جشن بگیرید. به طور مثال هدف خود را چیزهایی مثل این‌که امروز ۲۰ دقیقه می‌دوم یا ۵ وعده سبزیجات می‌خورم قرار بدهید. شما می‌توانید در دست‌یابی به این اهداف کنترل داشته‌باشید و در نهایت هم به کاهش وزن شما کمک می‌کنند.

اشتباه : فکر کنید که روشی که برای یک نفر پاسخگو بوده برای همه همینطور است
خیلی از افراد فکر می‌کنند که رژیم‌هایی که برای افراد خاصی مانند آن‌هایی که حساسیت‌های غذایی دارند اثر بخش بوده، برای همه موثر است. یا اینکه آن‌ها فکر می‌کنند که چون دوستشان با استفاده از رژیم الف یا ب توانسته‌است وزن کم کند پس آن‌ها هم با همان روش موفق می‌شوند. این کار اشتباه است. بدن هر فرد به مواد غذایی خاصی احتیاج دارد و روانشناسی افراد هم متفاوت است. پس رژیم شما هم باید متناسب با این موارد باشد. این اعتقاد جدی دکتر آلبرز است.

اشتباه : دسته‌بندی کردن مواد غذایی به دو دسته‌ی “خوب” و “بد”
حذف کامل غذای “بد” ممکن است باعث هوس‌های غیرقابل کنترل برای آن‌ها شود که در نهایت باعث اضافه وزن هم می‌شود. همچنین شما ممکن است در مصرف غذای خوب هم زیاده روی کنید. مثلا مقدار زیادی توت بخورید و قند خونتان افزایش پیدا کند. مقدار زیادی آووکادو بخورید و در نتیجه کالری بیشتری از آن‌که می‌سوزانید به شما برسد. راه درست این است که یک روش مناسب برای محاسبه‌ی میزان انرژی مواد غذایی پیدا کنید و به همان اندازه از غذا استفاده کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *