افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اسپرم چطور از بین می رود

hhw184

  • این تحقیق بر این مسئله تأکید دارد که تماس با پروتوهای الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی ناشی از موبایل‌ها در جیب شلوار بر خواص اسپرم اثری منفی و مخرب می‌گذارد. این مسئله برای مردانی که در مرز ناباروری قرار دارند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

تحقیق جدیدی نشان می‌دهد مردانی که گوشی موبایل را در جیب شلوار خود می‌گذارند به اسپرم خود آسیب وارد کرده و شانس بچه‌دار شدن خود را کاهش می‌دهند. این تیم از محققان، یافته‌های مربوط به ۱۰ نمونه تحقیقاتی را در مورد نحوه تأثیر تماس با موبایل بر روی قدرت بارورسازی مردان مورد سنجش قرار دارد. در بین مردانی که هیچ تماسی با تلفن موبایل نداشتند، ۵۰ تا ۸۵ درصد از اسپرم آنها توانایی طبیعی برای حرکت به سمت تخمک را داشت.
این رقم در بین مردانی که با موبایل تماس داشتند ۸ درصد کمتر بود. اثرات مشابه در ارتباط با قابلیت زیستی اسپرم هم مشاهده شد که به میزان و مقدار اسپرمی گفته می‌شود که زنده است. اثرات تماس با تلفن همراه بر میزان تراکم اسپرم (در واقع تعداد اسپرم در هر واحد منی) چندان واضح و آشکار نیست.
اکثر افراد بزرگسال در سرتاسر جهان تلفن همراه دارند و حدود ۱۴ درصد از زوج‌ها در کشورهایی با درآمد متوسط و کم در باردار شدن دچار مشکل هستند. محققان می‌گویند که تحقیقات قبلی نشان داده که پرتوهای الکترومغناطیس با فرکانس رادیویی که از موبایل ساطع می‌شود می‌تواند بر قدرت باروری مردان اثر گذاشته و به آن آسیب بزند.
این تحقیق بر این مسئله تأکید دارد که تماس با پروتوهای الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی ناشی از موبایل‌ها در جیب شلوار بر خواص اسپرم اثری منفی و مخرب می‌گذارد. این مسئله برای مردانی که در مرز ناباروری قرار دارند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
در شرایطی که در این تحقیق، ‌ارتباط بین تماس با موبایل و ناباروری در مردان مشخص شد، اما هنوز رابطه ‌علت و معلولی بین این دو اثبات نشده است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *