افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اسموتی انگور نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان

  • زمانی که اسموتی تهیه می­کنید باید به سلامت مواد غذایی دقت کنید تا مانع از مسمومیت­ شود. دانه­های انگور را می توانید در یخچال و در ظرفی پلاستیکی به مدت یک هفته نگه دارید.

 

زمانی که به یک میان وعده نیاز دارید که انرژی بدنتان را تامین کنید، یک نوشیدنی اسموتی میوه غنی از پروتئین بسیار مناسب است. افزودن یک فنجان انگور به مخلوط اسموتی طعمی شیرین به آن می­بخشد و به شما کمک می­کند که نیاز روزانه ۱.۵ تا ۲ فنجان میوه خود را تامین کنید. همچنین در انگور آنتی اکسیدان های فراوانی یافت می­شود که برای سلامت سلول­ها ضروری بوده و به پیشگیری از بیماری­های مزمن مرتبط با افزایش سن کمک می­کند.

فواید انگور

براساس وزارت کشاورزی امریکا، یک فنجان انگور قرمز یا سبز بدون دانه ۱۰۴ کالری انرژی بدون چربی دارد؛ و همین باعث شده که به یک نوشیدنی شیرین و سالم تبدیل شود. یک فنجان انگور ۲۲ میکروگرم ویتامین K دارد که تقریبا معادل ۲۴ درصد از میزان مصرف توصیه شده روزانه بزرگسالان است.  بدن ویتامین K را برای انعقاد خون نیاز دارد. براساس یافته های مجله بین المللی علوم مولکولی، انگور منبعی غنی از فنول­ها بوده و نقش آنتی اکسیدان در بدن دارد. پوست و هسته انگور بیش از میوه ی آن حاوی آنتی اکسیدان است.

انواع انگور قابل استفاده در نوشیدنی ها

از انگورها می­توان به جای کاسه شکر در انواع اسموتی استفاده کرد. انگورهای پشمکی طعمی شبیه شکلات دارند و می­توانند اسموتی میوه و سبزیجات را شیرین کنند. اگر طعم ترش را دوست دارید، انگور اینترلاکن را امتحان کنید که با توجه به اطلاعات دانشگاه ایالتی اورگان انگوری بی دانه بوده که هر دو طعم ترش و شیرین را دارد. انگور کنکورد و انواع دیگر انگورهای بنفش آنتوسیانین دارند که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. اگر پوره انگور هسته­دار را به اسموتی خود اضافه کنید، علاوه بر تمام خواص قبلی پلی فنول­های موجود در هسته انگور نیز به بدنتان می­رسد. هسته­ی انگور ویتامین E نیز دارد که یک آنتی اکسیدان قوی است.

روش­های تهیه نوشیدنی­ ها

معمولا ترکیبات موجود در نوشیدنی­های اسموتی شامل آب میوه، میوه تازه، شیر، ماست و سبزیجات است. در برخی از دستورها یخ نیز استفاده می شود، ولی با افزایش تعداد یخ­ها اسموتی طعم رقیقی به خود می گیرد. می­توانید به جای یخ تعدادی انگور یخ زده به نوشیدنی اضافه کنید. در صورتیکه طرفدار اسموتی انگور هستید ولی به انگور دسترسی ندارید از آب انگور با خلوص ۱۰۰ درصد استفاده کنید. با توجه به آکادمی تغذیه و رژیم درمانی، دانه­های انگور منبع قوی از آنتی اکسیدان است و تاثیر محافظتی بر سلامت قلب دارد. اگر در اسموتی خود از سبزیجات سبز استفاده می­کنید برای تنوع برگ انگور را نیز به مخلوط بیافزایید.

راهنمایی­های درباره سلامت غذا

زمانی که اسموتی تهیه می­کنید باید به سلامت مواد غذایی دقت کنید تا مانع از مسمومیت­ شود. دانه­های انگور را می توانید در یخچال و در ظرفی پلاستیکی به مدت یک هفته نگه دارید. انگورها باید در قفسه­ای بالاتر از گوشت قرارگیرند تا آب گوشت بر روی انگورها نریزد. قبل از تهیه نوشیدنی همه میوه­ها را بشویید و بعد از مخلوط کردن، باقی مانده ترکیب را به سرعت فریز کنید زیرا باکتری­های محیط غذایی در دمای ۴۰ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت به سرعت تکثیر می­یابند.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *