افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

استفاده مداوم از گوشی لمسی به مهارت نوشتاری کودک آسیب می رساند

صفحات لمسی به مهارت نوشتاری کودکان آسیب می‌زند

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه تلگراف، متخصصان اطفال، معلمان خط و پزشکان ارتوپد هشدار می دهند، با وجود اینکه کودکان کم سن و سال قادر به استفاده از صفحه های لمسی هستند اما زمانی که به سن مدرسه می رسند، دست آنها قدرت و چابکی کافی برای آموختن درست نوشتن را ندارد.
کارشناسان می گویند استفاده زیاد از صفحه نمایش های دیجیتالی در حال جایگزینی مهارت های سنتی مانند نقاشی و قیچی کردن هستند که مهارت های حرکتی خوب و هماهنگ را افزایش می دهند.
‘سالی پاین’ سرپرست کاردرمانی اطفال در بنیاد قلب انگلستان (NHS Trust) گفت:کودکانی که تازه به مدرسه می آیند به دلیل نداشتن مهارت های پایه ای حرکتی، قادر به نگاه داشتن مداد در دست خود نیستند.
وی ادامه داد: برای نگاه داشتن یک مداد در دست و حرکت دادن آن به کنترل قوی عضلات ظریف در انگشتان دست نیاز است و کودکان به فرصت های زیادی نیاز دارند تا بتوانند این مهارت را کسب کنند.
یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان داد که ۵۸ درصد کودکان زیر دو سال از یک تبلت یا تلفن همراه استفاده می کنند.
انجمن خوشنویستان ملی انگلیس نیز هشدار داد که استفاده زیاد از فناوری به مهارت های نوشتاری آسیب می زند. بدون فعالیت هایی مانند خمیربازی، نگاه داشتن قیچی در دست و خط خطی کردن با مداد و مداد رنگی عضلات شانه ، آرنج و مچ که برای نوشتن ضروری هستند پرورش نمی یابند.
آموزگاران نیز گزارش داده اند که برخی کودکان به دلیل نداشتن مهارت لازم برای گرفتن اشیاء حتی نمی دانند چگونه یک مداد یا قلم مو را بگیرند و این مشکل در ۱۰ سال گذشته بدتر شده است.
در سال ۲۰۱۴ انجمن آموزگاران انگلیس هشدار داد که شمار در حال افزایشی از کودکان به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در برابر آی پدها قادر به انجام کارهای ساده ای مانند قرار دادن بلوک های ساختمانی بر روی هم نیستند.
کارین بیشپ معاون کالج سلطنتی کاردرمانی در انگلیس گفت: با وجود اینکه جنبه های مثبت زیادی در استفاده از تکنولوژی وجود دارد اما شواهد رو به رشدی نیز در مورد تاثیر شیوه های زندگی بی تحرک تر و تعامل اجتماعی در حال افزایش مجازی وجود دارد بطوریکه کودکان زمان بیشتری را در داخل خانه به صورت آن لاین سپری می کنند و زمان کمتری را صرف شرکت در فعالیت هایی می کنند که به تحرک بدنی نیاز دارد.
کارشناسان می گویند، کودکانی که بدون تجربه از هنرهای کلاسیک و کاردستی مدرسه را آغاز می کنند، فراگرفتن مهارت نوشتن برای آنها چیزی بیش از یک چالش می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *