افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

استرس چه تاثیری روی زن باردار می گذارد ؟

 

  • اگر شما برای بارداری اقدام می کنید و تحت فشار استرس هستید، ممکن است ترشحات شما به شما هشدار دهند که یک چیز اشتباهی وجود دارد.  به جای اینکه شاهد افزایش ترشحات و رطوبت که نشان دهنده تخمک گذاری است باشید، احساس خشکی می کنید. یعنی بدن شما در برای تخمک گذاری در تلاش است ولی استرس آن را به تاخیر می اندازد.

حتما شما هم شنیده اید که خانمهای باردار نباید اضطراب و استرس داشته باشند چون هم بر مادر و هم بر جنین تاثیرات مخربی دارد مادران باردار باید در آسایش باشند و هیچ فکری به خود راه ندهند همین  از مهمترین  موارد در بارداری است که باید رعایت شود

مطمئن باشید که استرس تاثیری مشخصی بر روی بارداری دارد. در واقع، وقتی کسی برای باردار شدن مشکل دارد مردم به او می گویند ” فقط آرامش داشته باش، خودش اتفاق می افتد “. پس می توان گفت آرامش هسته اصلی در بارداری است

استرس می تواند بر عملکرد هیپوتالاموس – غده ای در مغز که اشتها و احساسات را کنترل می کند – و همچنین هورمونهایی را که باعث تولید تخم در تخمدان می شوند تاثیر گذار است. اگر شما استرس داشته باشید دیرتر حامله می شوید و یا شاید اصلا باردار نشوید. بنابراین اگر شما ۱۴ روز متوالی رابطه جنسی داشته باشید و تنها به لقاح فکر کنید، ممکن است فرصت تخمک گذاری را از دست بدهید.

این مهم است که بین استرس مداوم و استرس لحظه ای فرق قائل شوید. بدن ما معمولا به تنش های روزانه عادت می کند، بنابراین شما به صورت عادی در هر دوره پریود خود تخمک گذاری خواهید داشت. یک استرس ناگهانی مانند یک مرگ درخانواده، یک حادثه، طلاق و غیره می تواند چرخه شما را به هم بزند و در روند تخمک گذاری اختلال ایجاد کند.

 

 

 

البته این مطلب از زنی به زن دیگر متفاوت است. در بعضی از زنان حتی یک سفر به خارج از شهرتخمک گذاری را به تاخیر می اندازد. و زنانی هم هستند که حتی یک حادثه بزرگ هم تاثیری بر روند تخمک گذاری آنها ندارد.

ونیز به خاطر داشته باشید که استرس تنها یک واکنش منفی نیست. استرس مثبت نیز می تواند در چرخه شما اختلال بوجود آورده و تخمک گذاری به تاخیر افتاده ویا اصلا تخمک گذاری انجام نشود. نو عروس ها معمولا از چرخه های عجیب و غیر قابل پیش بینی خبر میدهند، به این دلیل که به شدت در هیجان و خوشحالی مراسم عروسی خود هستند.این مهم نیست که استرس مثبت باشد یا منفی، مهم این است که هردو بر روی تخمک گذاری تاثیر گذار هستند.

اگر شما برای بارداری اقدام می کنید و تحت فشار استرس هستید، ممکن است ترشحات شما به شما هشدار دهند که یک چیز اشتباهی وجود دارد.  به جای اینکه شاهد افزایش ترشحات و رطوبت که نشان دهنده تخمک گذاری است باشید، احساس خشکی می کنید. یعنی بدن شما در برای تخمک گذاری در تلاش است ولی استرس آن را به تاخیر می اندازد.

اما خبر خوب اینکه تاخیر در تخمک گذاری به معنی طولانی شدن چرخه پریود شما است. به طور معمول ۱۲ تا ۱۶ روز پس از تخمک گذاری، شروع قاعدگی بعدی شما خواهد بود و این مهم است زیرا این طولانی شدن احتمال سقط جنین را کاهش می دهد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *