افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

استرس بیش از حد چه علائم و نشانه هایی دارد

 

  • بحث هایی بر سر اینکه آیا خون دماغ شدن به دلیل استرس بیش از حد است یا نه وجود دارد، اما مطالعات نشان داده اند که بیمارانی که خون دماغ شده اند، پس از بودن در موقعیت های استرس زا این حالت را تجربه کرده اند. مقاله ای در سال ۲۰۰۱ در مجله ی پزشکی انگلستان نشان داده است که وقتی که بیش از حد استرس دارید این حالت شما برروی فشار خونتان تأثیر می گذارد.

به گزارش بهداشت نیوز، استرس بیش از حد بسیار مضر است و می تواند به طور جدی سلامت ما را به خطر بیندازد. استرس بیش از حد دارای علائمی نیز هست که از این علائم می توان به حالت تهوع، ریزش مو، خون دماغ شدن، از دست دادن حافظه، تضعیف سیستم ایمنی بدن و تعریق بیش از حد اشاره کرد. برای مقابله با استرس ابتدا باید منشأ آن را شناسایی کنید.

۱٫ حالت تهوع

در کتاب در حاشیه وزیر سابق خزانه داری هنری پاسون اذعان می کند که در طول فروپاشی مالی سال ۲۰۰۸ به شدت استرس داشته است، که اغ زدن های خشک او شروع می شود، گاهی در خفا و گاهی در مقابل اعضای کنگره و کارکنان. او تنها نیست. اغ زدن اغلب به عنوان نشانه ای از استرس و اضطراب است.

استرس و اضطراب همچنین می توانند باعث استفراغ یا یک بیماری به نام «سندروم چرخه ی استفراغ» شوند، حالتی که در آن افراد در طی یک بازه ی زمانی استفراغ و حالت تهوع را تجربه می کنند-که اغلب هر روز سر یک ساعت مشخصی شروع می شود.

مقابله با اضطرابی که باعث استفراق یا اغ زدن می شود با نوشیدن مکرر آب و استراحت های طولانی مدت شروع می شود (استفراغ می تواند باعث از دست دادن الکترولیت شود)، و سپس پیدا کردن راه هایی برای آرام شدن یا از بین بردن منشأ استرس مثل یادگیری نحوه ی تعمق.

۲٫ ریزش مو

دلایلی متعددی برای ریزش مو وجود دارند از ژنتیک تا داروها. استرس یکی از آن هاست. شرایط ریزش موی ناشی از استرس ریزش موی آره آتا است، یک اختلال خود ایمنی که در آن گلبول های سفید خون به فولیکول های مو حمله کرده و باعث ریزش مو می شوند.

یکی دیگر از وضعیت هایی که توسط استرس ایجاد می شود و حتی دارای عوارض شدید تری است تلوژن افلوویم است، که اساسا با از دست دادن نا گهانی مو (بیش از ۷۰ درصد موها) همراه است. بنابر تحقیقات دانشکده ی کالبدشناسی پوست آمریکا، ربط دادن این وضعیت به استرس بسیار سخت است چون ریزش مو ماه ها بعد از حالت پراسترس رخ می دهد،

از این شرایط پراسترس می توان مرگ یکی از اعضای خانواده یا مرگ نوزاد در هنگام تولد را نام برد. با این حال، زمانی که یک تنش استرس زا رخ می دهد یادداشت های سازمان یافته می توانند راه حلی برای مقابله با این مشکل باشند.

۳٫ خون دماغ

بحث هایی بر سر اینکه آیا خون دماغ شدن به دلیل استرس بیش از حد است یا نه وجود دارد، اما مطالعات نشان داده اند که بیمارانی که خون دماغ شده اند، پس از بودن در موقعیت های استرس زا این حالت را تجربه کرده اند. مقاله ای در سال ۲۰۰۱ در مجله ی پزشکی انگلستان نشان داده است که وقتی که بیش از حد استرس دارید این حالت شما برروی فشار خونتان تأثیر می گذارد.

شما می توانید با نوشیدن چای گل بامیه فشار خونتان را متعادل نگه دارید. به سادگی با کنار گذاشتن همهمه های روزمره زمانی را به دم کردن این چای اختصاص دهید، این کار می تواند به کاهش سطح استرس شما کمک کند.

۴٫ از دست دادن حافظه

دکتر جفری رزمن، روانشناس و رئیس بخش مدیریت زندگی در شرایط سخت در لنوکس و ماساچوست می گوید اگر متوجه شدید که در طول یک بحث پراسترس نمی توانید جزئیات را به خاطر بسپارید، این می تواند به دلیل کوچک شدن هیپوکامب باشد.

استرس مزمن می تواند باعث کوچک شدن هیپوکامب شود، منطقه ای از مغز که حافظه ی کوتاه مدت شما را کنترل می کند، سطوح بسیار زیاد استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول می شود و این می تواند توانایی مغز شما در بخاطر داشتن حوادث را از بین ببرد. شناسایی منشأ استرس و مقابله با آن بهترین راه برای برگرداندن حافظه تان است،

اما شما می توانید تا زمانی که این اتفاق بیفتد نکات مهم را یادداشت کنید و از راه های دیگری برای تقویت حافظه تان استفاده کنید.

۵٫ تضعیف سیستم ایمنی بدن

شاید قابل توجه ترین اثری که استرس بر روی بدن شما دارد تضعیف سیستم ایمنی است، و این به دلایل متعددی اتفاق می افتد. اول،استرس باعث انتشار کتکولمین ها می شود، هورمون هایی که باعث تنظیم سیستم ایمنی بدن می شوند. انتشار طولانی مدت این هورمون ها می تواند در توانایی آن ها برای انجام این کار تداخل ایجاد کند.

دوم، رزمن می گوید، استرس غده ی تیموس شما را کوچک می کند، غده ای که سلول های مبارز خون شما را تولید می کند و تلومرها را از بین می برد، که ژن هایی هستند که به تولید مجدد سلول های ایمنی کمک می کنند. یک راه خوب برای کنار گذاشتن استرس و تقویت سیستم ایمنی بدنتان ورزش کردن است،

اگر استرس شما به حدی است که نمی توانید ۳۰ دقیقه ورزش کنید، ترفند های دیگری را برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان امتحان کنید.

۶٫ افزایش تعریق

رزمن می گوید همه می دانند که وقتی استرس دارید بیشتر عرق می کنید، اما برخی افراد از تعریق بیش از حد رنج می برند، به خصوص در کف دستان و پاها. یوگا و مدیتیشن می توانند به کاهش استرس کمک کنند، واگر این کارها کمکی به کاهش تعریق شما نکردند حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

پژوهشی که در پاییز گذشته در مجله ی Plose one منتشر شد نشان می دهد که تعریق ناشی از استرس می تواند منجر به ایجاد سیگنال هایی شود که افراد اطراف شما قادر به تشخیص آن هستند، و احتمالا در نتیجه باعث استرس آن ها نیز می شوند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *