افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از چه ماهی و چه نوع میوه هایی می توان به نوزادان داد

از چه ماهی و چه نوع میوه هایی می توان به نوزادان داد

ba3427

  • همه میوه‌ها برای نوزاد خوب نیستند. برخی از میوه‌هایی که باید ابتدا از دادن آن‌ها به نوزاد پرهیز کنید عبارت‌اند از: توت‌فرنگی، پرتقال و گریپ‌فروت. چون این میوه‌ها بسیار اسیدی هستند و کودک ممکن است دچار التهاب پوستی در اثر پوشک (the diaper rashes) شود که دردناک است

 

میوه سرشار از ویتامین و مواد مغذی است که برای رشد نوزاد ما ضروری می باشد. اما تغذیه میوه برای نوزاد را از چه میوه هایی باید آغاز کرد؟
مواد مغذی مناسب برای نوزادان بسیار مهم است. در مراحل مشخصی از زندگی ویتامین ث برای نوزاد واقعاً ضروری است. این حقیقت دارد که نوزاد در ماه های اول زندگی باید تنها از شیر مادر تغذیه کند، اما بین ۴ تا ۶ ماهگی به راحتی می‌توانید میوه‌های پوره شده را به او بدهید. میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که برای نوزاد ضروری است، اما همه میوه‌ها از ابتدا برای نوزاد مناسب نیست، بلکه باید ابتدا میوه‌های خاصی را به او بدهید.

 پوره سیب
باید پیش از این که به میوه دادن به کودک فکر کنید، گوارش او را مد نظر داشته باشید. باید ببینید چه میوه‌هایی آسان‌تر در دستگاه گوارش کودک هضم می‌شود. می‌توانید سیب را به شکل پوره در آورده و به او بدهید. هرگز سعی نکنید سیب را به صورت قطعه‌قطعه به کودک بدهید، بلکه باید ابتدا آن را به صورت پوره در بیاورید و به کودک بدهید. همچنین می‌توانید سس سیب درست کنید که برای کودک منبع خوبی برای ویتامین ث است. میوه‌ها برای سلامت و رشد کودک بسیار مهم هستند و کودک مقداری از آهن مورد نیاز خود را از میوه دریافت می‌کند. فیبر موجود در میوه نیز در کاهش مشکلات یبوست در کودک موثر است.

 پوره موز
موز نیز حاوی مقدار زیادی آهن و مواد معدنی است و برای رشد طبیعی عضلات و نیز عملکرد مناسب قلب کودک لازم است.

هلو نیز از جمله اولین میوه‌هایی است که باید پس از ۴ماهگی به کودک بدهید
پوره هلو
هلو نیز از جمله اولین میوه‌هایی است که باید پس از ۴ماهگی به کودک بدهید. چون هلو حاوی ویتامین آ و ث است، برای تقویت سلامت چشم مفید می‌باشد. همچنین به تشکیل سلول‌های سفید خون کمک می‌کند. می‌توانید از هلو و زردآلو خمیری تهیه کنید و به کودک بدهید. چون کودک تازه با میوه آشنا شده است، باید میوه‌هایی به او بدهید که گوارش آن‌ها ساده باشد. ترکیب پوره هلو و زردآلو، برای کودک بسیار قابل‌هضم است.

 میوه‌هایی که نباید به نوزاد بدهید
همه میوه‌ها برای نوزاد خوب نیستند. برخی از میوه‌هایی که باید ابتدا از دادن آن‌ها به نوزاد پرهیز کنید عبارت‌اند از: توت‌فرنگی، پرتقال و گریپ‌فروت. چون این میوه‌ها بسیار اسیدی هستند و کودک ممکن است دچار التهاب پوستی در اثر پوشک (the diaper rashes) شود که دردناک است. همچنین از میوه‌هایی که میزان بقایای سموم در آن‌ها زیاد است برای کودکان پرهیز کنید.

در میوه‌هایی مانند آلو، گلابی، و هلو آلودگی سموم و آفت‌کش‌ها بالا است. برخی نوزادان سیستم ایمنی قوی دارند و می‌توانند آن را هضم کنند، اما سیستم ایمنی همه کودکان به یک اندازه قدرتمند نیست. بنابراین عاقلانه‌تر است که از چنین میوه‌هایی اجتناب کنید. انواع ارگانیک میوه‌ها برای کودکان ارجحیت دارند و آن‌ها را  کمتر در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار می‌دهند.

 چگونه به نوزاد میوه بدهیم؟
باید نوع میوه‌ای که به کودک می‌دهید را مرتب عوض کنید، چون کودک ممکن است دوست نداشته باشد همیشه یک طعم را بچشد. می‌توانید دو تا سه روز از یک نوع میوه به او بدهید، سپس یک میوه دیگر به او بدهید. به یاد داشته باشید (یا یادداشت کنید) که کودکتان کدام میوه‌ها را آسان‌تر هضم می‌کند.

پوره میوه
از آنجایی که دندان‌های کودک شما خوب رشد نکرده‌اند، تکه‌های میوه برای آن‌ها اصلاً مناسب نیست. پوره میوه که در خانه درست می‌کنید، مملو از انواع مواد مغذی است. همچنین می‌توانید میوه‌هایی مانند موز، زردآلو، و هلو را با هم ترکیب کنید تا پوره خوشمزه‌ای از آن‌ها درست کنید. به آسانی می‌توانید این پوره را به کودک خود بدهید تا انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی و معدنی او را تأمین کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *