افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از چه سنی می توان ارتودنسی کرد

از چه سنی می توان ارتودنسی کرد

  • طبق توصیه انجمن ارتودنتیست های امریکا اولین ویزیت ارتودنسی کودکان باید تا سن شش سالگی انجام شود.  درمان های پیشگیری و زودهنگام  نقش تعیین کننده ای ، در زیبایی و سلامت دهان و دندان کودکان خواهد داشت.

 

درمان ارتودنسی دندان نقش قابل توجهی بر زیبایی چهره ، لبخند و ظاهر دندان ها دارد و منجر به افزایش اعتماد به نفس و کیفیت زندگی افراد می شود. همچنین بر سلامت دندان ها و سیستم جونده اثرات مثبت دارد.

دکتر مهریزی متخصص ارتودنسی توصیه می کند برای درمان ارتودنسی حتماً به متخصص ارتودنسی  مراجعه کنید.

اولین مشاوره ارتودنسی کودکان در کدام سن باشد ؟

طبق توصیه انجمن ارتودنتیست های امریکا اولین ویزیت ارتودنسی کودکان باید تا سن شش سالگی انجام شود.  درمان های پیشگیری و زودهنگام  نقش تعیین کننده ای ، در زیبایی و سلامت دهان و دندان کودکان خواهد داشت.  با توجه به اینکه در کودکان امکان هدایت رویش دندانهای دائمی و پتانسیل هدایت رشد فک وجود دارد درمان های ارتودنسی کودکان ساده ، کم هزینه تر و کوتاهتر از بزرگسالان می باشد و کودک در آینده به درمانهای پیچیده و طولانی مدت ارتودنسی کمتر نیاز خواهد داشت.

 بهترین سن درمان ارتودنسی چیست ؟

مراحل تکامل و رویش سیستم دندان های کودکان به سه مرحله تقسیم می شود : دوره دندانی شیری ، دوره دندانی مختلط  و دوره دندانی دائمی. بهترین سن ارتودنسی برای بیشتر کودکان که مشکل فک ندارند ، اواخر دوره دندانی مختلط می باشد.

 

آیا ارتودنسی بزرگسالان محدودیت سنی دارد ؟
بزرگسالان هم می توانند از مزایای درمان ارتودنسی بهره مند شوند و کیفیت زندگی بهتری را تجربه کنند. درمان ارتودنسی محدودیت سن ندارد و در هر سنی در صورت سلامت دندانها و بافتهای نگهدارنده امکان پذیر است.
مشکلات دندان بزرگسالان : درمان بهم ریختگی و مرتب کردن دندانها در سن بالاتر امکان پذیر است و فقط به علت تغییرات استخوانی مدت درمان از کودکان طولانی تراست. با درمان ارتودنسی ، اصلاح طرح لبخند موجب افزایش زیبایی و اعتماد به نفس افراد می شود.
درمان مشکلات فک بزرگسالان : با توجه به اتمام رشد بسته به شدت ناهنجاری دو نوع طرح درمان مطرح است : استتار ارتودنسی بدون جراحی و ارتودنسی همراه با جراحی فک.
ارتودنسی نامرئی چیست ؟
ارتودنسی نامرئی از ملاحظات ارتودنسی بزرگسالان می باشد. دستگاههای ارتودنسی ثابت بصورت رایج از جنس فلزی هستند. موقعیت شغلی یا اجتماعی حساس بعضی بزرگسالان ، باعث شده که آنها خواهان ارتودنسی دندانها با دستگاههای ارتودنسی نامریی باشند که کمتردیده شود.
تکنیکهایی که تحت عنوان ارتودنسی نامرئی (Invisible) معرفی می شوند، بصورت ثابت یا متحرک هستند و به سه گروه تقسیم می شوند : براکت های شفاف سرامیکی ، پلاکهای متحرک شفاف و ارتودنسی لینگوال از پشت دندان ها.

آیا ارتودنسی درد دارد ؟
مراحل فعال کردن دستگاه ارتودنسی و اعمال نیرو به دندان ها بخصوص در اولین جلسه ، اغلب با مختصری درد  و ناراحتی خفیف همراه خواهد بود که در چند روز برطرف خواهد شد. این درد بیشتر در اثر فشار و هنگام جویدن غذا احساس می شود. معمولاً نیاز به مصرف مسکن نیست. متخصص ارتودنسی می تواند با استفاده از نیروهای لایت و تدابیر خاص درد خفیف را کاهش دهد.
همچنین در روزهای اول ممکن است دستگاه ارتودنسی ثابت برای مخاط ( سطح داخلی ) لب و گونه ایجاد ناراحتی کند که پس از یک تا دو هفته بیمار به آن عادت می کند و مشکلی نخواهد داشت. استفاده از موم ارتودنسی در روزهای  اول مشکل را برطرف میکند.

دکتر احسان ابوئی مهریزی متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک 

ارتودنسی اولین رشته تخصصی از علم دندانپزشکی است. مرتب سازی دندان ها و درمان ناهنجاریهای دندان  و فک حیطه کار متخصص ارتودنسی می باشد. ” متخصص ارتودنسی ” یا ” ارتودنتیست ” یک دکتر دندانپزشک است که پس از شش سال تحصیلات دانشگاهی در دوره دندانپزشکی عمومی و دریافت درجه دکترا ، در آزمون ورودی دستیاری یا رزیدنتی قبول شده و در دوره تخصصی سه الی چهار سال در دانشگاه های معتبر بصورت تمام وقت آموزش دیده است.

 

بهترین درمان تخصصی ارتودنسی
 خدمات ویژه و متفاوت در مطب دکتر مهریزی
– دستیار روی بیمار کار نمیکند و تمامی مراحل درمان توسط خود دکتر ارتودنسی انجام می شود.
– بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تکنیکهای نوین ارتودنسی
– طرح درمان ارتودنسی تا حد امکان بدون کشیدن دندان
– تأکید بر درمانهای ساده تر و زودهنگام در ارتودنسی کودکان
– کمترین میزان درد در درمان ارتودنسی
– فتوگرافی قبل و بعد از درمان در مطب انجام می شود و CD آن در پایان تحویل بیمار می شود.
– دادن پکیج کامل بهداشت دهان و آموزش دقیق بیمار بصورت مستقیم توسط متخصص ارتودنسی
– هیچ گونه مواد چینی و کیفیت پایین استفاده نمی شود. تمامی مواد مصرفی از بهترین برندها عمدتاً امریکایی یا آلمانی می باشد.
– جهت رعایت اصول بهداشت ، تمام وسایل یکبار مصرف هستند یا با جدیدترین دستگاه اتوکلاو بصورت کامل استریل می شوند.
– محیطی آرام و دور از استرس
– پرداخت هزینه ارتودنسی بصورت اقساط
– وقت دهی حتی المقدور با توجه به خواست شما می باشد.
– حداقل زمان معطلی در وقتهای تعیین شده
–  درمان درکمترین تعداد جلسات با حداقل رفت و آمد
– بهترین نتایج در کوتاهترین دوره درمان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *