افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از نظر طب سنتی روزه گرفتن چه فوایدی دارد ؟

  • پر شدن معده پس از چندین ساعت خالی بودن به صورت ناگهانی مضر است و باز کردن روزه با مایعات گرم از نفخ پس از افطار پیشگیری می‌کند .در وعده سحر باید از مواد غذایی گرم و متوسط  استفاده شود. خرما، گردو، ارده و شیره، فسنجان، برنج، تخم‌مرغ و انواع گوشتهای  کم‌چرب مفیدند.

 

مواد زائد بدن که از راه  حجامت، فصد، زالو‌درمانی، حقنه، قی‌آورها و غیره پاکسازی کامل نمی‌شود،بوسیله روزه داری دفع می شوند.

از دیدگاه طب سنتی  بدن روزه دار به دلیل پاکسازی از اخلاط گوناگون رسوبی ، گرم می شود چون بلغم‌های  کهنه می‌سوزند و اندکی هم خشکی حاصل می شود. ضعف و سستی روزه‌داران به معنی سرد شدن مزاج آنها نیست  . بر اساس حدیث گهربار نبی مکرم اسلام(ص): صوموا تَصِحّوا؛ روزه بگيريد تا تندرست باشيد، روزه در پیشگیری از تمام امراض و  حتی بیماری‌های صعب‌العلاج موثر است.

بر اثر روزه داری و امساک از میان وعده های مضر و با حذف نهار ،بدن از ذخیره گلوکز خود در کبد که گلیکوژن نام دارد برداشت می کند و این تجربه برای کبد بسیار موثر خواهد بود و یکی از  زمینه های  پیشگیری از دیابت محسوب می شود.

روزه یک ماه یعنی رمضان بدن را بسوی اعتدال بهتری می برد اما صاحبان مزاجهای  گرم و خشک و سرد و خشک باید احتیاط و تدابیر تغذیه ای بیشتری را رعایت کنند.مزاج خشک با روزه داری خشک تر می شود و بیماری‌های خود ایمن در این حیطه بیشتر دیده می شوند.هنگام  افطار بدن در اوج صفرا میباشد ، پس بایستی تغذیه ها را با گرایش سردیجات مصرف کنیم بدین جهت است که مواد غذایی انرژی ‌زا همچون زولبیا بامیه، غذاهای فرآوری شده صنعتی، غذاهای ادویه‌دار و چرب  که به میزان زیادی باعث افزایش صفرای بدن هستند ،نباید خورد و بهتر است با یک لیوان شیر و خرما یا شیر و عسل افطار نمود.

پر شدن معده پس از چندین ساعت خالی بودن به صورت ناگهانی مضر است و باز کردن روزه با مایعات گرم از نفخ پس از افطار پیشگیری می‌کند .در وعده سحر باید از مواد غذایی گرم و متوسط  استفاده شود. خرما، گردو، ارده و شیره، فسنجان، برنج، تخم‌مرغ و انواع گوشتهای  کم‌چرب مفیدند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *