افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از ماسک توت فرنگی چه می دانید؟

ماسک توت فرنگی یکی از بهترین ماسک هایی می باشد که تا به حال دیده اید پس با ما همراه باشید تا به شما درباره ی آن بگویم توت فرنگی، دارای آنتی اکسیدان‌های مفیدی است که در تصفیه ضایعات بدن نقش دارد. این میوه با تقویت سیستم ایمنی بدن با عفونت‌ ها مقابله می کند و با تخلیه ضایعات بدن باعث شادابی پوست می شود.طبیعی است که تقویت جسمانی باعث می شود پوست در برابر هر نوع عفونت محیطی مقاومت کند.تهیه ماسک طبیعی برای صورت باعث می‌شود که طراوت و شادابی را به پوست خود ارزانی کنید؛ به همین دلیل امروز درباره ماسک توت فرنگی مطالبی ارائه می‌شود .

درست کردن ماسک صورت از میوه توت فرنگی کار آسانی است و خاصیت و فواید زیادی برای زیبایی و سلامت پوست دارد.به احتمال زیاد همه درباره خواص این میوه اطلاعات کافی دارند؛ اما چیزی که ممکن است همه ندانند این است که این میوه خاصیت زیادی برای زیبایی پوست دارد.به گزارش «Reuters» ، این میوه دارای نوعی اسید است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، منافذ پوست را کوچک تر می‌کند و به پوست صورت درخشندگی می‌بخشد.

ماسک توت فرنگی ، به آرامی‌پوست را پاک سازی می‌کند. آنتی اکسیدان موجود در این میوه در بازسازی پوست صدمه دیده بسیار موثر است.به طور معمول روزانه پوست میلیون‌ها سلول جدید تولید می‌کند و هر ۳۰ تا ۴۰ روز به طور کامل خود را جان تازه ای می‌بخشد.اما پس از سن ۳۰سالگی روند بازسازی به کندی انجام می‌گیرد که در این زمینه استفاده از ماسک از جمله ماسک توت فرنگی توصیه می‌شود. فواید این ماسک عبارت است از:استحکام بخشیدن به مقاومت پوست در مقابل استرس‌های محیطی

تقویت کننده ایمنی پوست
سفیدکننده پوست .برای به دست آوردن نتیجه مطلوب باید حداقل ۲ بار در هفته به مدت ۳ تا ۶ماه از این ماسک مصرف شود.اگرچه مصرف توت فرنگی به طور طبیعی تاثیر مثبتی روی پوست شماخواهد داشت اما با چند درمان خانگی می توانید این تاثیر را زودتر ببینید.

۱- اسکراب توت فرنگی: تهیه این اسکراب که یکی از آسان ترین اسکراب‌ها به حساب می آید، پوست را سالم و شاداب می کند. کافی است یک دانه توت فرنگی را نصف کنید و به مدت ۱۵ دقیقه به صورت بمالید. پس از خشک شدن صورت خود را با آب بشویید.برای از بین بردن سلول‌های مرده پوستی، قبل از خواب توت فرنگی له شده را به پوست خود بمالید و بگذارید یک شب کامل روی صورت بماند و روز بعد با آب خالی بشویید.

۲- تمیز کننده پوست: آب توت فرنگی را بگیرید و با چند قطره گلاب مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را با استفاده از پنبه به صورت بمالید و کمی ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

۳– ماسک توت فرنگی با خامه و عسل: چند عدد توت فرنگی تازه و آبدار را با کمی خامه و یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کرده و روی صورت بمالید. پس از خشک شدن به آرامی صورت خود را با آب بشویید وشاهد نرمی و شادابی پوست خود باشید.

۴- اسکراب(scrub) برای پا: در فصول مختلف پا به مراقبت بیشتری نیاز دارد. معمولا، آب و هوا، رژیم غذایی نادرست، مسافرت‌های بیش از حد و استفاده از صندل‌های پاشنه بلند به پا آسیب می رساند اما با استفاده از اسکراب توت فرنگی می توان کف پا را مرطوب نگه داشت. حدود ۸ توت فرنگی را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق مرباخوری نمک مخلوط کنید. پا را به مدت ۳۰ دقیقه با مایه به دست آمده ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

۵- چشم‌های پف کرده: خواب ناکافی و دیر خوابیدن باعث پف کردن چشم می شود. برای برطرف کردن این ناراحتی کافی است یک برش توت فرنگی را به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم قرار دهید. پس از برداشتن، دور چشم را کمی مرطوب کنید.

۶- از بین بردن آکنه: توت فرنگی در رفع آکنه بسیار موثر است. نصف لیوان توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری ماست سفت و چند قطره گلاب مخلوط کنید و روی صورت بمالید. پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و شاهد تغییر ایجاد شده باشید.

۷- ماسک برای پوست چرب: مقدار مساوی از توت فرنگی تازه و ماست را مخلوط کنید و روی پوست بمالید. پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

تهیه ۲ نوع ماسک توت فرنگی:
نوع اول
مواد لازم :
۶عدد توت فرنگی
۱عدد سفیده تخم مرغ
۳قطره تنتور بنزوئن
۱۰ قطره گلاب

طرز تهیه :
در ابتدا توت فرنگی‌ها را خوب شسته و له کنید.سپس سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و سپس سفیده را آنقدر بزنید تا کف کند ، توت فرنگی را اضافه میکنیم، بعد از آن گلاب و تنتور بنزوئن را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مخلوط را با پنبه روی صورت مالیده و به مدت ۲۰ دقیقه صبرکنید، پس از ۲۰ دقیثه صورت خود را با آب ولرم بشوئید.

نوع دوم
وحالا به طرز تهیه یک نوع دیگر از ماسک توت فرنگی میپردازیم:

موا لازم :
۵ تا ۱۰ عدد توت فرنگی

طرز تهیه :

توت فرنگی‌های تازه را پس از شستشوی کامل له کرده و پس از استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، آن را روی صورت به مدت ۲۰ دقیقه قرار داد و سپس صورت را با آب تمیز کرد‌.این کار را می‌توان در فصل توت فرنگی یک روز در میان یا دو روز در میان انجام داد.(البته با توجه به خوراکی بودن میوه می‌توان هر روز این عمل را تکرار کرد

فقط باید قبل از شروع از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان یافت) برای اطمینان از عدم حساسیت می‌توان با قرار دادن له شده میوه بر روی قسمت کوچکی از پوست سمت داخلی بازو و تامل تا ۲۴ ساعت آزمایش کرد.توت فرنگی علاوه بر داشتن اسید‌های گیاهی دارای اسانس خوش بویی است که می‌تواند وقتی به صورت ماسک مصرف شود‌،

جذب پوست شده و به اثرات اسید‌های میوه موجود در آن کمک کند‌. همچنین این ماسک می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب متوسط در زمانی که آفتاب سوختگی رخ داده است عمل کند‌.در بعضی از منابع، خاصیت از بین بردن لک‌های ریز کوچک پوست را برای این ماسک قایل شد‌ه‌اند که هر فرد می‌تواند این موضوع را شخصا مورد آزمایش قرار دهد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *