افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از ریزش مو غیر ارثی چه می دانید؟

در بسیاری از افراد چه مرد و چه زن ریزش مو غیر ارثی نیز دیده می شود که این علت های بسیاری نیز دارد.بیماری های تیروئید یکی از شایع ترین علت های ریزش مو هستند. پرکاری و کم کاری تیروئید می توانند به ریزش بیش از حد موها منجر شوند. اما خوشبختانه ریزش موی ناشی از بیماری های تیروئیدی با پیگری درمان های مربوطه پایان خواهد پذیرفت.

تریکوتیلومانیا (Trichotillomania)

تریکوتیلومانیا نوعی ناهنجاری عصبی است که از اختلال در کنترل پیام های عصبی ناشی می شود. این بیماران بی اختیار موهای خود را می کنند و تداوم این وضعیت به کاهش موهای فرد منجر خواهد شد. افراد مبتلا به این اختلال، علاقه شدیدی به کندن موهای سر، موهای بینی، مژه ها، ابرو ها و سایر قسمت های بدن خود دارند.

آلوپسی آره آتا

در بیماری آلوپسی آره آتا، سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله کرده و با از بین بردن فولیکول ها به ریزش موی تکه ای در پوست سر منجر خواهد شد.

عفونت های پوست سر

عفونت هایی مانند عفونت های قارچی می توانند با درگیری پوست و مخصوصا پوست سر به ریزش مو منجر شوند. زمانی که این عفونت درمان شود، رشد موها به حالت اولیه و طبیعی بر خواهد گشت.

 ریزش مو غیر ارثیسایر بیماری های پوستی

بیماری هایی که به زخم های پوستی منجر می شوند، مانند بیماری لیکن پلان و برخی انواع لوپوس می توانند به ریزش موی دائمی در برخی نقاط زخمی منجر شوند.

کم خونی

کم خونی فقر آهن را همه می شناسند. لازم است بدانید هر عارضه ای از این بیماری برمی آید. در خیلی از موارد، ریزش موی بسیار شدید هم علتی جز کم خونی فقر آهن نخواهد داشت.

درمان های دارویی

ریزش مو می تواند یکی از عوارض مصرف داروها باشد، مانند داروهای رقیق کننده خون، مکمل ویتامین A، برخی داروهای آرتریت، ضد افسردگی ها، داروهای نقرس، برخی داروهای قلبی، داروهای فشار خون و نیز قرص های ضد بارداری.در صورتی که ریزش موی شما به دلیل مصرف دارویی خاص است، تنها پزشک است که می تواند با جایگزین کردن این دارو با داروی دیگر به ریزش موی شما پایان دهد. پس هرگز خودسرانه مصرف دارو را قطع و یا عوض نکنید.

بیهوشی عمومی و عمل جراحی

اگر شما طی ماه های گذشته، جراحی مهمی داشته و طی چند ماه پس از آن افزایش ریزش موها را تجربه کرده اید، لازم است بدانید بیهوشی همراه با عمل جراحی علت اصلی است.علت آن است که بیهوشی عمومی و جراحی، بدن شما را تحت استرس جسمی شدیدی می گذارد که قادر است چرخه زندگی موها را برای دوره ای مختل کند. اما خوشبختانه این ریزش مو موقتی است و بعد از مدتی پایان می پذیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *