افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از بین بردن چربی های موضعی

تجمع چربيهاي اضافه در يك قسمت از بدن امري كاملا طبيعي و اجتناب ناپذير ميباشد و قسمتهايي از بدن هم از نظر ژنتيكي و هم از نظر جنسيتي بيشتر مستعد انباشت چربي ميباشند.

اين سوال بسياري از افراد، چه لاغر و چه چاق است كه آيا مي توان چربي قسمت خاصي از بدن را كاهش داد؟
پاسخ خير است. شما نمي توانيد با رژيم لاغري، تصميم بگيريد كه قسمت خاصي از بدنتان را لاغر كنيد. هر رژيمي را كه رعايت كنيد يا هر نوع ورزشي را كه انجام دهيد، اين بدن شما است كه تصميم مي گيرد چربي كدام قسمت از بدن را بسوزاند. حتي با ورزشهاي موضعي هم ، فقط عضلات اندام خاصي از بدن پرورش مي يابد ولي چربي آن منطقه نمي سوزد.

gfd



چگونه چربيهاي موضعي را از بين ببريم؟

هر يك از ما داراي ساختار بدني خاصي هستيم.
مدل سیب ( یعنی افزایش وزن اول از نواحی میانی بدن شروع می شود و چشمگیرتر است ) یا گلابی ( افزایش وزن در بخش پایین تنه و نواحی باسن و ران راحتر است ) یا توت فرنگی ( افزایش وزن بالا تنه ” سینه، بازو و پشت ” چشمگیرتر است ).شکل بندی بدن شما معمولاً در درجه اول بواسطه ژنتیک و سپس تا حدودی با توجه به جنسیت شما ( زنان بیشتردر پایین تنه و مردان بیشتر در بالا تنه دچار چاقی می شوند)  تعیین می گردد. در اثر اضافه شدن وزن، چربي در مناطق خاصي از بدن ما انباشته مي شود و تنها راه تغيير حجم چربي در يك منطقه خاص، تغيير عادات غذايي است. با رعايت يك «  رژيم لاغري اصولي و علمي» چربي بدن مي سوزد . اين رژيم لاغري، يك رژيم كلي براي تمام بدن است نه فقط براي يك قسمت از آن.

اگر چربي در منطقه ران جمع شده باشد با اجراي رژيم لاغري به مرور ران ها متناسب مي شوند ولي انجام اين امر در يك شب امكان پذير نيست. پس فردي كه رژيم لاغري مي گيرد، بايد صبر و حوصله فراواني داشته باشد. يك رژيم متعادل ومناسب رژيمي است كه مقادير بالايي ميوه و سبزي و كربوهيدرات هاي پيچيده داشته باشد ومقدار چربي آن كم باشد و نياز پروتئين بدن را تامين كند.

انجام ورزشهاي هوازي، بصورت عمومي برروي چربيهاي كل بدن تاثير ميگذارند، و گفتن اين حرف كه يك دستگاه هوازي براي لاغر شدن اندام خاصي طراحي شده، حرفي كاملا غير علمي ميباشد و انجام تمرينات موضعي، فقط برروي عضلات ان قسمت اثر گذاشته و انها را تقويت كرده و فرم ميدهد. كاهش چربيهاي قسمتهايي از بدن كه مورد علاقه نميباشند، مانند چربيهاي صورت و سينه هم از اين امر مستثني نميباشند.

در زنان، چربي در اندام هاي تحتاني بدن بيشتر ذخيره مي شود تا اندام هاي تناسلي را در برابر ضربات محافظت كند. پس از يائسگي، تراكم چربي در قسمت هاي بالاي بدن و كمر بيشتر شده و بدن حالت مردانه مي گيرد.

خصوصيات ژنيتيكي افراد بر محل ذخيره چربي اضافي بدن موثر است. براي مثال اگر خانم هاي خانواده ما در قسمت ران چاق مي شوند، ما نيز در معرض چاقي ران هستيم، درست همانطور كه خصوصيات اسكلتي را از خانواده به ارث مي بريم.

گرد آوری : هیئت تحریریه آنلاین سلامت -بهناز محمدی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *