افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از بین بردن پف زیر چشم

۱۱ راه برای از بین بردن پف زیر چشم

نمک دان را زمین بگذارید آب بدن راه خود را از نواحی با نمک کم به نواحی بدن با نمک زیاد تغییر میدهد پلک پایین یکی از این نواحی است و به همین دلیل زمانی که فرد شب هنگام غذای پرنمک استفاده میکند صبح روز بعد پف اطراف چشمان بارزتر میشود .

D

آلرژی خود را کنترل کنید :

در فصول آلرژی زا پف اطراف چشمان افزایش میابد .یک خبر خوب : داروهایی که برای درمان آلرژی یا سرما خوردگی یا سینوزیت استفاده میکنید پف اطراف چشمانتان را کاهش میدهد .به علاوه اینکه آبریزش از بینیتان را مهار میکند .

 NETIPOT را امتحان کنید

این وسیله یک قوری سرامیک یا پلاستیکی است که میتوانید آب نمک را با استفاده از آن از یک سوراخ بینی وارد و از سوراخ دیگر خارج نمایید به این صورت تمام آلرژن ها یا میکروبهای عامل سینوزیت را از مخاط بینی خارج مینمایید .

وضعیت خواب خود را تغییر دهید :

آیا به پهلو یا روی شکم میخوابید؟ نیروی جاذبه باعث تجمع مایع در زیر چشمان شما میشود که پف زیر چشم را توجیه مینماید سعی کنید روی کمر بخوابید و یک بالش اضافی در زیر سر قرار دهید

آرایشتان را قبل از خواب پاک کنید :

با آرایش در اطاف چشمان نخوابید زیرا باعث تجمع مایع در زیر چشمان شما و ایجاد پف در زیر چشم در صبح روز بعد میشود میتوانید ناحیه را با آب و شوینده مخصوص بشویید یا با پاک کننده مخصوص دور چشم پاک کنید .

مصرف الکل را کاهش دهید :

به توصیه برخی از پزشکان آمریکایی مقدار کم الکل مفید است ولی نبایستی بیش از حد مصرف شود زیرا الکل زیاد باعث تجمع مایع در زیر پوست صورت و اطراف چشمانتان میشود و در صورتی که دقت کنید یک برجستگی در پلک پایین که قسمت فوقانی آن فرو رفته میبینید پس قبل از خواب یک لیوان آب میل نمایید و از مرطوب کننده اطراف چشم استفاده کنید .

از چشمانتان در مقابل اشعه ماورائ بنفش خورشید محافظت نمایید :

بایستی از بدن خود در مقابل اشعه ماورا بنفش محافظت نمایید آیا از پوست صورتتان در زمان مواجهه با آفتاب مراقبت می کنید ؟مواجهه زیاد با نور آفتاب باعث ایجاد چروک و پف و تورم زیر چشم میشود پس از ضد آفتاب – عینک آفتابی – و کلاه افتابی لبه دار استفاده کنید.

سیگار نکشید :

آیا دلیل دیگری برای ترک سیگار میخواهید ؟

سیگار کشیدن باعث خشکی و ضعیف شدن پوست صورتتان میشود پس به سیگار نه بگویید و خودتان را از چروک و افتادگی پوست صورت نجات دهید

از کمپرس سرد اطراف چشمانتان استفاده کنید :

آیا چشمان متورمی دارید ؟ با خنک کردن آنها از تورم خلاص شوید .

کمپرس سرد میتواند پف اطراف چشمانتان را کاهش دهد .

میتوانید از یک وسیله فلزی خنک یا برش خنک خیار یا تی بگ خنک استفاده کنید هر کدام را استفاده کنید تفاوتی نمیکند زیرا سرما و خنکی آنها باعث کاهش پف اطراف چشمانتان میشود .

از کرم دور چشم استفاده کنید :

از کرم ها و محصولات دور چشم با خاصیت کاهش پف اطراف چشم استفاده کنید میتوانید یکی از آنها را تهیه و تست نمایید و مشاهده کنید برایتان مفید است یا خیر ؟

میتوانید از ترکیبات دور چشم حاوی رتینوئید استفاده کنید .

از کرم کاور اطراف چشم استفاده کنید :

آیا حلقه تیره اطراف چشمانتان برایتان آزارنده است؟ میتوانید آنرا با کانسیلر یا کرم پوشاننده اطراف چشم پوشش دهید و رنگی را انتخاب کنید که با توناژ پوستتان همخوان باشد و انرا با استفاده از فرچه مخصوص ان پخش کنید و سعی نکنید با مالش آن با دست این کار را انجام دهید

۱ نظر

  1. پسر ۲۰ روزه دارم زیر چشمش پف داره وخیلی هم سفت هست وقتی گریه میکنه از چشمش اشک نمیاد ایا مشکلی داره؟

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *