افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از بین بردن شوره مو

شوره سر عموما قابل کنترل است اما درمان آن نیاز به صبر و مداومت دارد. عموما شستن روزانه سر با شامپو های معمولی می تواند به درمان انواع ملایم شوره کمک نماید. اگر این شامپوها در درمان شوره سر موثر نبود، می توانید با استفاده از شامپوهای مخصوص شوره سر که در داروخانه ها موجود است، اقدام به درمان شوره نمایید. توجه کنید که شامپوهای ضد شوره همه شبیه هم نبوده و ممکن است بعضی از آنها برای شما مناسب نباشد، اگر موقع استفاده از این شامپوها احساس خارش، سوزش و یا سرخی پوست سر شدید از آن دیگر استفاده نکنید و شامپوی دیگری انتخاب نمایید. شامپوهای ضدشوره بر طبق مواد دارویی که در آنها موجود است، دسته بندی می شوند.

er

این مواد و شامنپوها شامل:

شامپو های حاوی پریتیون روی (Zinc pyrithione shampoos)، این ماده باعث کاهش سرعت تولید قارچ می شود.
سلنیوم سولفاید (Selenium sulphide)، این ماده باعث کاهش تولید چربی در پوست سر می گردد.
قطران زغال سنگ یا کلتار (Coal tar)، این ماده بصورت طبیعی خاصیت ضدقارچی دارد. اگر مویتان را رنگ و یا درمان کرده اید، بدانید مصرف طولانی مدت این شامپوهای حاوی این ماده باعث زنگ زدن مو می شود.
کتوکونازول (Ketoconazole)، یکی از موثرترین مواد ضدقارچی می باشد. اگثر افرادیکه از این ماده استفاده کرده اند، از نتیجه آن راضی بوده اند. محققان معتقداند این شامپو هم در افراد جوان و هم مسن قابل استفاده است.
اسید سالیسیلیک (Salicylic acids)، این ماده هم با نابودکردن سلول های پوستی مرده از ابتلا به شوره جلوگیری می کند. در بعضی از افراد این ماده باعث بدتر شدن مشکل می شود.
روغن درخت چای (Tea-tree oil)، این روغن از درخت استرالیای چای (Melaleuca alternifolia) گرفته می شود. خیلی از شامپوهای امروزی حاوی این ماده می باشند. این ماده قرن هاست که بعنوان ضدقارچ، آنتی بیوتیک و ضدعفونی استفاده می شود. البته بعضی از افراد به این ماده حساسیت دارند.
چای سبز، بعضی از تحقیقات نشان داده اند که چای سبز نیز در درمان شوره سر ممکن است مفید باشد.
سعی کنید که شامپی ضدشوره ای استفاده کنید که حاوی حداقل یکی از موارد بالا باشد و در صورت جواب ندادن این شامپو به سرتان و یا علایمی که در قبل گفتیم، مصرف آن را قطع و از شامپوی دیگری استفاده نمایید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *