افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از بین بردن تومورهای سرطانی ملانوم با این دو سبزی

از بین بردن تومورهای سرطانی ملانوم با این دو سبزی

  • گروهی از محققان به سرپرستی دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ترکیبی را بر پایه  ایزوتیوسیانات‌های طبیعی به وجود آوردند که به داشتن خاصیت ضدسرطانی معروف شدند. این ترکیب در خانواده کلم‌ها از جمله کلم بروکلی، گل کلم، کریپورس، جوانه‌های بروکسل و تربچه یافت می‌شود.

 

در مطالعه جدیدی ثابت شد ترکیبی در گل کلم و کلم بروکلی وجود دارد که بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم به نابودی تومورهای ملانوم کمک می‌کنند.

دانشمندان در بررسی‌هایشان روی موش‌های آزمایشگاهی رشد سلول‌های ناسالم را در این بیماری ۶۹ درصد مشاهده کردند.

آنان امیدوارند این موفقیت به تولید داروی جدیدی برای نابودی سلول‌های بدخیم ملانوم بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم مجاور بیانجامد.

ملانوم که وخیم‌ترین و رایج‌ترین شکل سرطان پوست است، به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شود.

هنگامی که ملانوم زود تشخیص داده شود به آسانی با جراحی قابل درمان است، اما اگر در سراسر اعضای بدن گسترش یابد عملا غیرقابل درمان است.

همچنین شیمی درمانی و داروهای دیگر در صورت پیشرفت بیماری بی‌اثر خواهند بود و حدود سه چهارم مرگ‌ومیرهای مرتبط با پوست در اثر ملانوم  است.

گروهی از محققان به سرپرستی دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ترکیبی را بر پایه  ایزوتیوسیانات‌های طبیعی به وجود آوردند که به داشتن خاصیت ضدسرطانی معروف شدند. این ترکیب در خانواده کلم‌ها از جمله کلم بروکلی، گل کلم، کریپورس، جوانه‌های بروکسل و تربچه یافت می‌شود.

نتایج این مطالعه نشان داد این ترکیب پروتئین فاکتور القا شونده هیپوکسی را که عامل رشد تومورهای سرطانی است، مسدود می‌کند.

یافته‌های حاصل از این مطالعه در مجله اروپایی شیمی دارویی منتشر شده است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *