افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از آلزایمر جلوگیری کنید با مصرف این میوه

  •  نقش اثربخش مصرف منظم انگور بر پیشگیری از ابتلای زودهنگام به بیماری‌های مرتبط با آلزایمر گفت: با این حال هنوز لازم است مطالعات بالینی با گروه‌های بزرگتری انجام گیرد.

 

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس گفته‌اند تحقیقات آنها نشان می‌دهد مصرف انگور می‌تواند به محافظت در برابر بیماری آلزایمر کمک کند.

این مطالعه شامل تحقیق روی ۱۰ نفر بود که نیمی از آنها زن و نیمی دیگر مرد بودند و همگی در مراحل اولیه ابتلا به زوال شناختی بودند.

برای انجام این مطالعه نیمی از افراد انتخاب‌شده به طور تصادفی، دو بار در روز به مدت شش ماه پودر انگور کامل مصرف کردند که در دوزی معادل ۲/۲۵ فنجال یا ۵۳۲ میلی‌لیتر از انگور تازه طی روز به آنها داده می‌شد. به نیم دیگر  پودری داده شد که مزه و طعم و عطر آن بسیار شبیه به انگور اما در واقع نوعی دارونما بود و مصرف‌کنندگان این پودر نمی‌دانستند پودر انگور واقعی می‌خورند یا دارونما را.

عملکرد شاختی شرکت‌کنندگان در تحقیق، یک بار هنگام شروع مطالعه و مجددا شش ماه بعد از طریق اسکن موسوم به PET اندازه‌گیری شد. نتایج نشان داد در حالی که مناطقی از مغز گروه مصرف‌کننده دارونما نشانه‌های پیشرفت مراحل اولیه بیماری آلزایمر را منعکس کرده است، در گروه مصرف‌کننده پودر انگور، سطح سالمی از فعالیت متابولیک مغزی در این مناطق حفظ شده است. در این گروه همچنین تغییرات مفید ناشی از متابولیسم مغزی مناطق مذکور بهبود توامان شناخت و عملکرد حافظه را نشان می‌داد.

دکتر دانیل اچ.سیلورمن با تاکید بر نقش اثربخش مصرف منظم انگور بر پیشگیری از ابتلای زودهنگام به بیماری‌های مرتبط با آلزایمر گفت: با این حال هنوز لازم است مطالعات بالینی با گروه‌های بزرگتری انجام گیرد.

جزئیاتی در باره این تحقیق بتازگی در مجله Experimental Gerontology منتشر شده است.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *