افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ازدواج چه فوایدی برای سلامت زنان و مردان دارد ؟

  • نویسنده این تحقیقات گفت: نتایج این تحقیقات نشان‌ می‌دهد که ازدواج ممکن است برای پیشگیری از بیماری مفید باشد اما نه برای افرادی که به طور‌جدی بیمار هستند یعنی افرادی که در نظرسنجی وضعیت سلامتی خود را بد ارزیابی کرده بودند خطر مرگ و میر در بین آن دسته از آن دسته آنها که ازدواج کرده بودند در مقایسه با آن دسته که ازدواج نکرده بودند تفاوت چندانی نداشت.

 

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو گفتند: اگر چه ازدواج ظاهراً برای آنهایی که در وضعیت جسمانی خوبی هستند، مناسب است اما نمی‌تواند در حالی که سلامت افراد روند رو به نزولی دارد، افراد را در برابر مرگ محافظت کند.

محققان همچنین براساس نتایج این تحقیقات دریافتند که افراد متاهل در مقایسه با افراد مجرد خود را از نظر میزان سلامت جسمانی دست بالا می‌گیرند.

«هوی ژنگ» استادیار جامعه شناسی و نویسنده این تحقیقات گفت معتقدیم، ازدواج همچنان برای سلامتی برخی از مردم مناسب است اما به طور یکسان از سلامتی افراد محافظت نمی‌کند به طوری که سطح محافظت از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است.

این تحقیقات در عین حال حاکی است به نظر نمی‌رسد که ازدواج کردن برای آن دسته از افراد که در سلامتی ضعیف به سر می‌برند فواید فوق العاده‌ای داشته باشد.

این تحقیقات در ماه مارس در مجله Journal of Health and Social Behavior منتشر شده است و نتایج آن در خصوص هر دو گروه مردان و زنان و افراد مطلقه، بیوده‌ها وافراد مجرد صدق می‌کرد.

محققان در تحقیقات خود اطلاعات حدود ۸۰۰ هزار نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این افراد در مصاحبه سازمان بهداشت ملی آمریکا از سال های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۴ شرکت کرده بودند.

بر پایه این گزارش، این افراد در یک نظرسنجی در چارچوب مصاحبه جامع سازمان بهداشت ملی آمریکا ارزیابی خود را از سلامت جسمانی شان بیان کردند.

در این نظرسنجی از آنها خواسته شده بود ارزیابی خود را از سلامتشان را با انتخاب یکی از گزینه های عالی، بسیار خوب، خوب، متوسط یا ضعیف بیان کنند.

محققان در ادامه تحقیقات خود اطلاعات مربوط به ۲۴ هزار نفر از افراد ذکر شده را که در طول این سالها فوت کرده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند.

این تحقیقات با تایید نتایج قبلی نشان داد: افرادی که ازدواج نکرده بودند به طور قابل توجهی در معرض خطر مرگ در مدت سه سال قرار داشتند. در همین حال، افرادی که اصلاً ازدواج نکرده بودند و در نظرسنجی سلامت خود را عالی ارزیابی کرده بودند – در مقایسه با افراد متاهل با سلامت عالی – ۲ برابر بیشتر با احتمال مرگ ظرف ۳ سال روبه‌رو شدند.

این تحقیقات همچنین نشان داد که کاهش سلامت و قرار گرفتن در معرض خطر مرگ در افراد متأهل‌ کمتر می‌شود.

بر اساس این تحقیقات، خطر مرگ افراد متاهل نسبت به افراد مجرد ۱۲ درصد کاهش می یابد.

نویسنده این تحقیقات گفت: نتایج این تحقیقات نشان‌ می‌دهد که ازدواج ممکن است برای پیشگیری از بیماری مفید باشد اما نه برای افرادی که به طور‌جدی بیمار هستند یعنی افرادی که در نظرسنجی وضعیت سلامتی خود را بد ارزیابی کرده بودند خطر مرگ و میر در بین آن دسته از آن دسته آنها که ازدواج کرده بودند در مقایسه با آن دسته که ازدواج نکرده بودند تفاوت چندانی نداشت.

وی افزود: ما اثر حفاظتی ازدواج را در زمانی که مردم در سلامت عالی هستند بیشتر می‌بینیم، ‌اما نه زمانی که آنها در سلامت ضعیف به سر می‌برند.

با وجودی که این تحقیقات ارتباط بین وضعیت تاهل و بهداشت را مطرح کرده است، ‌اما رابطه علت و معلولی را نشان نمی‌دهد.

احتمال وقوع حملات قلبی در میان متاهل‌ها کمتر است

محققان دیگر نیز با انجام تحقیقات خود در مورد ازدواج کردن و یا ازدواج نکردن به نتایج جالبی رسیدند.

محققان فنلاندی بعد از انجام تحقیقات خود دریافتند که احتمال وقوع حملات قلبی در میان افراد متاهل در مقایسه با افراد مجرد کمتر است و در صورت وقوع این قبیل حملات،‌ افراد متاهل سریعتر بهبود می‌یابند.

این محققان، ‌اطلاعات مربوط به ۱۵هزار و ۳۳۰ نفر از مردم فنلاند را در سنین بین ۳۵ و ۹۹ بودند و در بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ میلادی دچار حملات قلبی حاد شده بودند را گرد‌آوری کردند.

بیش از نیمی از این افراد طی دوره زمانی ۲۸ روز بعد از حملات قلبی فوت کردند.

این تحقیقات نشان داد که میزان وقوع حملات قلبی در میان افراد مجرد در همه گروه های سنی بین ۵۸ تا ۶۶درصد بیشتر از افراد متاهل است.

فواید ازدواج برای زنان بیشتر از مردان است

محققان فنلاندی در این تحقیقات گفتند: فواید ازدواج برای زنان بیشتر از مردان است.

این مطالعه نشان داد احتمال وقوع حملات قلبی در میان زنان مجرد در مقایسه با زنان متاهل ۶۰ تا ۶۵ درصد بیشتر است.

هنگامی مرگ ناشی از حملات قلبی مطرح شد، این تفاوت میان مردان و زنان مجرد و مردان و زنان ازدواج کرده حتی بیشتر می‌شد.

برای مردان مجرد خطر مرگ در فاصله ۲۸ روز پس از حملات قلبی ۶۰ تا ۱۶۸ درصد بیش از مردان متاهل بود؛ در زنان مجرد، خطر مرگ ناشی از حمله قلبی ۷۱ تا ۱۷۵ درصد بالاتر زنان ازدواج کرده بود.

برای زنان و مردان،‌ ازدواج باعث کاهش قابل توجه میزان مرگ و میر ناشی از حملات قلبی می شود.

احتمال مرگ مردان مجرد بر اثر وقوع حملات قلبی بیشتر از مردان متاهل است.

این نسبت در میان زنان مجرد حدود ۷۱ تا ۱۷۵ درصد است.

اعضای این تیم تحقیقاتی درباره دلایل این امر به عواملی از قبیل درآمد بالاتر یک زوج در مقایسه با فرد تنها، عادت های سالمتر و نیز برخورداری از شبکه حمایتی گسترده تر بعد از ازدواج اشاره کردند. محققان گفتند آثار روانی ناشی از امر مقدس ازدواج را نیز نمی توان نادیده گرفت.

احتمال افسردگی در مجردها بیشتر است

محققان فنلاندی گفتند احتمال افسردگی در میان افراد مجرد بیشتر از افراد متاهل است و نتایج تحقیقات قبلی نیز نشان می‌دهد که افسردگی تاثیری مخرب روز نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *