افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ارزش و اهمیت تامین ید و آهن برای بدن کودکان

201671033613234591a

  • کمبود یُد نیز موجب کاهش ضریب هوشی در کودکان می‌شود. درواقع، مطالعات علمی نشان می‌دهند که کمبود یُد، ضریب هوشی را در کودکان بین ۱۲ تا ۱۴ نمره پایین‌تر می‌آورد. خوش‌بختانه، استفاده از مکمل‌ها در کودکان مبتلا به کمبود یُد و آهن، اثرات ناشی از کمبود آن‌ها را جبران می‌کند

 

آهن نوعی ماده معدنی ضروری برای کودکان است که دریافت آن برای رشد خردسالان بسیار مهم و حائز اهمیت است مراقب تامین ید کافی در غذای کودکان باشید این ماده برای هوش و استعداد فرزندتان مهم و تاثیرگذار است سعی کنید این موادمعدنی را در خوردنی های فرزندتان جای دهید و مانع کاهش ید و آهن در بدن آن ها شوید توصیه های متخصصین تغذیه را در ادامه می خوانیم .

در بین املاح مختلف، آهن از اهمیت خاصی برای دانش‌آموزان برخوردار است، چون وجود آن برای عملکرد شناختی و رشد مغزی ضروری به حساب می‌آید. مطالعات علمی نشان داده‌اند که کمبود آهن باعث کاهش ضریب هوشی (IQ) در کودکان، ضعف در قوه تفکر و اختلال در توانایی‌های حل مساله آنان می‌شود. کمبود آهن، حتی اگر به سطح بیماری کم‌خونی نرسد، با ضعف در حافظه و اختلال در مهارت‌های فکری مرتبط است.

کمبود یُد نیز موجب کاهش ضریب هوشی در کودکان می‌شود. درواقع، مطالعات علمی نشان می‌دهند که کمبود یُد، ضریب هوشی را در کودکان بین ۱۲ تا ۱۴ نمره پایین‌تر می‌آورد. خوش‌بختانه، استفاده از مکمل‌ها در کودکان مبتلا به کمبود یُد و آهن، اثرات ناشی از کمبود آن‌ها را جبران می‌کند

از بین منابع غنی از آهن می‌توان به این موارد اشاره کرد: گوشت قرمز، غذاهای دریایی، سبزی‌های برگ سبز، مغزهای خام، حبوبات و انواع مواد غذایی غنی‌شده با آهن مثل ماکارونی یا نان.

ماده دیگری که از اهمیت خاصی در تمرکز دانش‌آموزان برخوردار است، امگا-۳ نام دارد. اسیدهای چرب امگا-۳، نوعی از چربی‌های سالم هستند که برای غشای سلولی مغز ضروری به حساب می‌آیند. بدن انسان نمی‌تواند امگا-۳ تولید کند، پس باید این ماده مهم را به رژیم غذایی اضافه کرد. کمبود امگا-۳ در دانش‌آموزان می‌تواند روی توانایی تمرکز آنان، تاثیر منفی بگذارد. یکی از مطالعات منتشرشده در Pediatrics در سال ۲۰۱۲ میلادی، نشان می‌دهد که کمبود امگا-۳ در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیشتر است. بهترین منابع حاوی امگا-۳ بدین ترتیب هستند: ماهی‌های چرب، گردو و سویا. البته می‌توان از روغن ماهی و روغن بذر کتان نیز برای دریافت امگا-۳ استفاده کرد.

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *