افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ارتباط چاقی کودک با بروز مشکلات قلبی

ارتباط چاقی کودک با بروز مشکلات قلبی

paediatric_examination-spl

 

چاقی در هر سنی خطر ناک است و باعث بروز برخی بیماری ها می شود در این بحث به بررسی ارتباط چاقی کودک با بروز مشکلات قلبی می پردازیم تا یک هشدار باشد و والدین به تغذیه کودک بیشتر توجه کنند .

 تحقیق جدیدی بیان می‌کند که کودکان چاق می‌توانند حتی از ۸ سالگی دچار نشانه‌های نابهنجاری قلبی شوند که ممکن است در بزرگسالی خطر مرگ زودرس آنها را افزایش دهد.

مؤلف راهبر مطالعه، لینیوان جینگ، گفت: «این موضوع که حتی خردسال‌ترین کودکان چاق مورد مطالعه ما که ۸ ساله بودند هم شواهدی از بیماری قلبی داشتند، در نظر ما هم تعجب‌برانگیز و هم هشداردهنده بود. در نهایت، امیدواریم اثراتی که در قلب این کودکان می‌بینیم برگشت‌پذیر باشند. با این حال، ممکن است که آسیب، همیشگی باشد.»

کودکان چاق به صورت متوسط در بطن چپ قلب‌شان ۲۷ درصد عضله بیشتر داشتند و به طور کل، عضله قلب‌شان ۱۲ درصد ضخیم‌تر بود. هر دوی این موارد، به گفته جینگ، نشان‌دهنده نقص قلبی هستند.

علاوه بر این، در بین ۴۰ درصد از کودکان چاق، اسکن‌ها نشان دادند که عضله ضخیم‌شده قلب باعث کاهش قابلیت پمپاژ خون شده بود. پنداشته می‌شود کودکانی که ظرفیت قلبی‌شان اینچنین کاهش یافته است در بزرگسالی «خطر بالایی» برای ابتلا به کشش و بیماری قلبی داشته باشند.

جینگ گفت: «این باید برای والدین تشویق بیشتری باشد تا به کودکان‌شان کمک کنند سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرند.»

وی اضافه کرد: «نتایج مطالعه نشان می‌دهند که کودکان کوچکتر از ۸ سال هم احتمالاً نشانه‌هایی از بیماری قلبی دارند. درحالیکه با اثر چاقی اطفال دست و پنجه نرم می‌کنیم، فهمیدن تغییرات درازمدت بسیار مهم خواهد بود.»

 

پزشکین : ارتباط چاقی کودک با بروز مشکلات قلبی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *