افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ارتباط مستقیم بیماری های لثه با دیابت

news_945_microcircolo_peridontale

افراد دیابتی باید خیلی مراقب خود باشند تا کمتر دچار بیماری های مختلف خصوصا دهان و دندان شوند ، مطالعات زیادی بر روی ارتباط مستقیم بیماری های لثه با دیابت انجام شده که در این بخش به لثه و دیابت اشاره می کنیم .

دکتر خسرونیا متخصص داخلی در با اشاره به تأثیر دیابت بر لثه اظهار داشت: دیابت سبب می‌شود که خطر بروز بیماری‌های دهان و دندان به ویژه لثه به علت ضعیف شدن سلول‌های دفاعی و ایمنی بدن افزایش یافته و باکتری‌های موجود در دهان و لثه از طریق رگ‌هی خونی لثه به دیگر اعضای حیاتی بدن منتقل و سبب بروز بیماری‌های عفونی زیادی می‌شود.

وی بیان کرد: فردی که دچار دیابت است مرتباً دچار خشکی دهان شده و این سبب جمع شدن باکتری‌ها در اطراف لثه و در نتیجه پوسیده شدن دندان‌های فرد خواهد شد.

این متخصص با بیان اینکه رگ‌های افراد دیابتی ضخیم است، افزود: انتقال مواد غذایی به کندی صورت می‌گیرد و این باعث شده که در زمان بیماری لثه، عفونتش دیر خوب شود و یا بافت‌های اطراف لثه در اکثر اوقات متورم بوده و این آسیب جدی به لثه وارد می‌کند و افراد دیابتی برای این که دچار عفونت‌های لثه‌ای نشوند مجبور به استفاده از آنتی‌بیوتیک به طور مداوم هستند.

خسرونیا ادامه داد: افراد دیابتی که سیگار مصرف می‌کنند ۲۰ برابر افراد عادی دچار عفونت لثه و خرابی دندان‌ می‌شوند که علت این امر ضعیف شدن گردش خون در لثه و بافت‌های اطراف آن است.

وی در پایان گفت: افراد دیابتی در زمان مراجعه به دندان‌پزشکی باید تست A9C بدهند تا از میزان قند خود، متوجه تا در حین عمل جراحی لثه و دندان مشکلی برای آنها پیش نیاید.

 

پزشکین : ارتباط مستقیم بیماری های لثه با دیابت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *