افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ارتباط سلامت درون با پوست زیبا

1

  • در خانه ما از گندمک های شیرین و نان قندی برای صبحانه خبری نیست. آن قدر با اشتها و علاقه می خورد که گاهی خودم گرسنه به سر کار می روم.

 

پر واضح است که داشتن پوست زیبا مستلزم داشتن سلامتی درون است. به این سوال فکر کنید: آیا تا به حال دیده اید که فرد بیماری رنگ و روی خوب و پوستی شاداب داشته باشد؟ البته که خیر. پوست زیبا و پر طراوت خود به خود به دست نمی آید. گرچه مراقبت و رسیدگی های پوست، با استفاده از کرم، ژل و پاک کننده مهم است ولی عواملی چون بی خوابی، سیگار، نوشیدن مشروبات الکلی، تغذیه نامناسب، کمبود ویتامین های ضروری مانند E, C, A در رژیم غذایی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.
دخترم کتی، فقط دو سال دارد اما از همین حالا برای داشتن پوست خوب به رژیم غذایی درستی عادت کرده است. هر روز برای خوردن صبحانه مرا به طرف آشپزخانه می کشاند و وادارم می کند تا او را بغل کنم و روی زانویم بنشانم و چنگال مخصوصش را به دستش بدهم. او با چنگال مخصوصش که در خانه ما به چنگال کتی معروف است شروع به خوردن صبحانه از بشقاب من می کند. کباب ماهی آزاد، توت فرنگی و شاه توت تازه را با اشتها و علاقه زیاد می خورد. در خانه ما از گندمک های شیرین و نان قندی برای صبحانه خبری نیست. آن قدر با اشتها و علاقه می خورد که گاهی خودم گرسنه به سر کار می روم.

صبحانه غیر معمولی ما بخشی از برنامه تغذیه سالم ما است که من در طی  سال تحقیق در مورد جوانی و شادابی پوست به آن دست یافته ام. ممکن است علاقه من در مورد تغذیه و غذاهای سالم و تاثیر آن بر پوست، کمی غیر عادی به نظر برسد به خصوص در زمانی که جراحی، لیزر و روش های جدید دیگر بیشترین کارهایی است که در حرفه من انجام
می گیرد.
من همیشه علاقه مند بوده ام که به سلامت جامعه کمک کنم. در دنیای امروزی با توجه به انبوه غذاهای سالم و تلاش همگانی برای پرورش و تناسب اندام پزشکان به راحتی تاثیر تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری ها را می پذیرند. اما اگر به سال ۱۹۷۹ برگردیم هنگامی که من در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی میشیگان بودم در مورد علم تغذیه و تاثیر آن تحقیقات زیادی نشده بود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *