افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اختلال عصبی در کودکان از تشخیص تا بیان علائم

article-new-thumbnail

  • به عبارت ساده، اختلال عصبی کودک یک معلولیت رشدی است، که میلیون ها کودک را در سراسر جهان تحت تاثیر قرارداده است. هر ساله تعداد زیادی از پدران و مادران گرفتار این موضوع وحشتناک می شوند

 

به شما تبریک می گوییم! کودک شما در حال پشت سر گذاشتن مرحله نوزادی و ورود به مرحله ی دیگری از زندگی خود است، او به زودی بزرگ خواهد شد. به عنوان یک پدر و مادر، شما می خواهید کودک خود را سالم و بدون هر گونه نگرانی از شرایط سلامتی او بزرگ کنید، احتمالا انجام کارهای مختلف برای اطمینان از شادی و سلامتی کودکتان، مدت زمان زیادی طول بکشد.
شما ممکن است برخی ایده های مبهم در مورد اختلال عصبی کودکان داشته باشید، اما اگر شما باردار هستید، در حال حاضر زمان درک این شرایط واقعی است، که چگونه می توانید بر سلامتی کودک خود تاثیر بگذارید و چگونه شما می توانید این تاثیر را در مراحل اولیه تشخیص دهید.
در این مقاله، به طور خلاصه مطالبی در مورد اختلال عصبی کودکان آورده شده است، شما به عنوان یک پدر و مادر، با دانستن این نکات می توانید به سلامتی فرزند خود کمک بیشتری کنید.

اختلال عصبی کودک چیست؟

به عبارت ساده، اختلال عصبی کودک یک معلولیت رشدی است، که میلیون ها کودک را در سراسر جهان تحت تاثیر قرارداده است. هر ساله تعداد زیادی از پدران و مادران گرفتار این موضوع وحشتناک می شوند. خب، کارشناسان معتقدند که اختلال عصبی بر عملکرد مغز کودکان، ارتباطات فرزند شما و مهارت های اجتماعی او تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.
کودکان و نوجوانانی که مبتلا به اختلال عصبی هستند، در تعامل با مردم با مشکلات فراوانی روبرو بوده و اغلب در طول تحصیل هم مشکلات زیادی در مورد درس خواندن دارند. خوشبختانه،اختلال عصبی کودک ، خود را در عرض تنها سه سال اول زندگی نشان می دهد، که باعث می شود درمان به موقع ارائه شده و احتمال این که درمان مفید واقع شود، زیاد خواهد بود.

تشخیص نشانه های اختلال عصبی کودکان:

تشخیص به موقع این اختلال عصبی کودک از اهمیت زیادی برخوردار است، به عنوان یک پدر و مادر، به یاد داشته باشید که فعالیت رشد و نمو کودک خود را همیشه در نظر بگیرید. اگر هم شما به طور منظم رشد فرزند خود و حرکات و رفتار او را در نظر داشته باشید، مراجعه به پزشک متخصص اطفال می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. در واقع، شما بیشتر از حد، نیاز به مداخله و درک تحولات در رفتارهای کودک خودتان را دارید.

راهنماییهایی در مورد برخی از علائم و نشانه های رایج موجود در کودکان مبتلا به اختلال عصبی آورده شده است، که این علائم متناسب با سن فرزند شما دسته بندی می شود:

علائم اختلال عصبی کودکان ۳ ماهه:

با توجه به نتایج تحقیقات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، یک کودک مبتلا به اختلال عصبی ممکن است علائم زیر را در کمتر از ۳ ماهگی سن خود نشان دهد:
۱. فرزند شما به مردم لبخند نمی زند.
۲. او به صدای بلند و صداهای ناگهانی واکنشی از خود نشان نمی دهد.
۳. کودک تلاشی برای صحبت کردن و زبان باز کردن نمی کند.
۴ .او به چهره های جدید واکنش نشان نمی دهد.
۵ فرزند شما در پیدا کردن اشیاء دچار مشکل است.
۶ کودک نمی تواند اجسام در حال حرکت را با چشم خود دنبال کند.

علائم اختلال عصبی کودکان ۷ ماهه:

شایع ترین علائم و نشانه های مشاهده شده در یک کودک مبتلا به اختلال عصبی در حدود ۷ ماهگی پس از تولد وی می تواند به شرح زیر باشد:
۱. فرزند شما، نمی تواند محبت خود را نسبت به شما نشان دهد.
۲. او نمی تواند بخندد، یا لبخند زده و صدا جیغ مانندی از خود بروز دهد.
۳. کودک شما نمی تواند سر خود را به طرف شما برگردانده و شما را نگاه کند.
۴. او برای رسیدن به اشیاء خیلی سعی می کند، ولی قادر به انجام این کار نخواهد بود.
۵. کودکتان برای جلب توجه شما، اقدامات خاصی انجام می دهد، ولی باز هم موفق نخواهد شد.
۶. او به ندرت نشان فعالیتی از قبیل بازی از خود نشان داده و در سایر فعالیت ها هم مشارکتی ندارد. فرزند شما، تنها به صورت زیرچشمی به همه ی اطرافیان نگاه می کند.
۷. حتی احتمال دارد، کودکتان به هیچ چیزی واکنش نشان ندهد.

علائم اختلال عصبی کودکان ۱۲ ماهه:

اگر کودک شما مبتلا به اختلالات عصبی باشد، او احتمالا علائم و نشانه های زیر را با نزدیک شدن به ۱۲ ماهگی خود، نشان خواهد داد:
۱. او تلاشی برای صحبت کردن نمی کند و یا با استفاده از تک واژه ها حرف می زند.
۲. کودکان مبتلا به اختلالات عصبی، به ندرت چهار دست و پا راه می روند، حتی در برخی موارد فرزند شما نمی تواند حتی زمانی که از او پشتیبانی می شود، این کار را انجام دهد.
۳. فرزند شما نمی تواند به چیزهایی که برای او جالب باشد، اشاره کند.
۴. کودک شما در تکان دادن سر خود، بسیار مشکل داشته و این کار را به سختی انجام می دهد.

 

افسانه های موجود در مورد اختلالات عصبی کودک:

از آنجایی که اختلال عصبی کودکان یک بیماری روانی پیچیده است، غالب مردم تصورات غلطی در مورد این بیماری دارند. در اینجا، برخی اسطوره ها و افسانه های موجود در مورد اختلال عصبی که ممکن است به شما در درک شرایط فرزندتان کمک کند، آورده شده است:
درست مثل هر فرد سالم دیگری، یک فرد مبتلا به اختلال عصبی تجربه عشق، درد، شادی و غم را دارد، حتی اگر آنها امکان بیان صریح احساسات خود را ندارند.
همه افراد مبتلا به اختلال عصبی افراد پرجنب و جوشی هستند و با مبتلایان به برخی دیگر از بیماری ها فرق دارند، و این هدیه ی منحصر به فردی از سوی خدا برای آن ها است. تعداد زیادی از افراد مبتلا به اختلال عصبی دارای ضریب هوشی بالایی هستند و حتی برخی از آن ها استعدادهای منحصربه فردی را دارا میباشند، و این موهبتی از سوی خدا است.

اگر شما متوجه هر یک از این نشانه ها در کودک خود باشید، مطمئن شوید که فرزند شما نیازمند معاینه توسط متخصص اطفال به منظور تشخیص بیماری است. اگر کودک شما دارای اختلال عصبی است، نگران نباشید، زیرا به لطف پیشرفت و نوآوری در علوم پزشکی، اختلال عصبی کودکانجزو بیماری هایی است که در حال حاضر به راحتی با آن برخورد می شود و در بسیاری موارد قابل پیشگیری و حتی درمان است.

 

منبع : مامانم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *