افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

احیای قلب با این جلیقه هوشمند

  • این جلیقه در آخرین الگوریتم های احیا یعنی متد کودکان، متد بزرگسالان انتوبه (بیماران دارای لوله تراشه) و غیر انتوبه و متد زنان با بالای ۲۰ هفته حاملگی را طبق مرجع های ٢٠١٥ و ٢٠١٦ (۶ به یک) طراحی شده و بیمارانی که دچار سکته قلبی شده اند را به زندگی باز می گرداند.

 

داود مومن بهادر عضو فدراسیون بین المللی مخترعان در مورد این اختراع خود به خبرنگار ایرنا گفت: این جلیقه قابلیت رادیولوسنت نان اپتیکال (عبور اشعه بدون سایه) و کاپنوگراف (سنجش میزان کربن دی اکسید ریه ها براساس متابولیسم بدن) را دارا بوده و برای اولین بار در جهان در بیمارانی که دچار ایست قلبی شده اند کاربرد دارد.
عضو مرکز تحقیقات قلب و عروق شهید رجایی تهران و شهید مدنی تبریز این اختراع خود را در تاریخ ٩٥/١٠/١٢ به ش۳ماره ثبت٩٠٨٧٨ با طبقه بین المللی F16K در اداره ثبت اختراعات کشور ثبت ملی کرده است.
این جلیقه در آخرین الگوریتم های احیا یعنی متد کودکان، متد بزرگسالان انتوبه (بیماران دارای لوله تراشه) و غیر انتوبه و متد زنان با بالای ۲۰ هفته حاملگی را طبق مرجع های ٢٠١٥ و ٢٠١٦ (۶ به یک) طراحی شده و بیمارانی که دچار سکته قلبی شده اند را به زندگی باز می گرداند.
مومن بهادر افزود: از دیگر قابلیت های این جلیقه هوشمند، رادیولوسنت به صورت نان اپتیکال و بدون سایه اندازی ست و بیمارانی که دچار ایست قلبی شده و براحتی قابل برگشت نیستند در صورت اندیکاسیون ها و ضروریت های مختلف می توان تحت حمایت این جلیقه و بطور همزمان با احیای قلبی ریوی را انژیوگرافی و انژیو پلاستی و یا به اتاق عمل جراحی قلب با حمایت این جلیقه هوشمند هدایت کرد تا مورد جراحی قلب CABGS (جراحی ویژه بیمارانی که ایست قلبی کرده اند) قرار گرفته و به زندگی باز گردند.
وی افزود: متاسفانه تا کنون در جهان اینگونه بیماران بدلیل نبود چنین دستگاه با قابلیت رادیولوسنت نان اپتیکال فوت می شدند و با تجهیز اورژانس و مراکز درمانی به این جلیقه می توان آمار قابل ملاحظه ای از فوت بر اثر ایست قلبی در سطح جهان را کاهش داد.
عضو بنیاد نخبگان کشور و عضو مجله علمی هاروارد افزود: سیستم کاپنوگراف در این جلیقه سنجش میزان درصد دی اکسید کربن خروجی از ریه ها را بر اساس متابولیسم بدن بر عهده دارد و با کمک این سیستم می توان جلیقه را به بیماران ‘ های ریسک SCA یا ایست قلبی’ پوشاند و در صورت توقف تولید دی اکسید کربن از ریه ها و نبود متابولیسم و بروز ایست قلبی ناگهانی، سنسور کاپنوگراف دستور اجرای ماساژ قلب را بلافاصله به جلیقه صادر کرده و جلیقه هوشمندانه بسته به نوع متد، احیای قلبی ریوی را انجام می دهد.
مومن بهادر اشاره کرد: در حال حاضر به دنبال ثبت بین المللی این جلیقه بوده و در حال انجام بروکراسی اداری جهت تولید انبوه این اختراع تحت شرکت دانش بنیان است.
طراحی، ساخت و پروسه ثبت این اختراع به موازات دیگر اختراعات این مخترع در مدت ۶۰ ماه عملیاتی شد که زیر نظر و تاییدیه های علمی هیات علمی و اساتید مرکزتحقیقات قلب و عروق شهید رجایی تهران پروفسور دکتر مجید کیاور و پروفسور دکتر نسیم نادری و همچنین اساتید جراحی قلب شهید مدنی تبریز پروفسور دکتر مسعود پزشکیان، پروفسور دکتر رضایت پرویزی و پروفسور دکتر عباس افراسیابی و نیز پروفسور دکتر شاپور انصاری استاد جراحی قلب دانشگاه میشیگان صورت گرفته است.
گفتنی است بدلیل تکنولوژی خاص، جلیقه هوشمند ماساژ قلب در اورژانس هوایی، اورژانس زمینی، هواپیماها، کشتی ها،
فضاپیماها و زیردریایی ها و همچنین ارتفاعات تا نه هزارمتر براحتی قابل استفاده بوده و نیرو محرکه آن با میکرو باطری ١٢ ولتی قابل شارژ است.
داود مومن بهادر مخترع مراغه ای پیش از این دو دستگاه پیشرفته ماساژ قلب با قابلیت ونتیلاتور و رادیولوسنت، تخت هوشمند ضد زخم بستر و تزریق هوشمندانه با قابلیت تخلیه ترشحات ریوی، تخت آمبولانس و هلی کوپتر رادیولوسنت و فوق سبک، اسکوپ تخت ویژه حمل و جابجایی بیماران بدحال و تصادفی و صفحه سه میلیمتری رادیولوسنت فوق سبک با قابلیت ضدگلوله و بسیار مقاوم با قابلیت های خاص را ثبت ملی کرده است

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *