افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثر بارفیکس در قد کودکان

فرهنگ غنی‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تأثیر جدی و اثبات شده ورزش بر افزایش قد و تقویت عضلات کودک، بر لزوم انجام ورزش‌های مناسب با سن و جنس کودکان تأکید کرد. وی گفت: ورزش ژیمناستیک مانند سایر ورزش‌های پرشی بعد از سن ۹ سالگی برای کودکان مناسب است زیرا پرش‌های موجود در این ورزش و ورزش‌هایی از این دست در سن پایین‌تر می‌تواند به محل‌های رشد استخوانی فشار وارد سازد و باعث زود بسته شدن محل‌های رشد استخوانی شود و سبب شود کودکان کوتاه‌ قد و عضلانی شوند.

ax

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌هایی از این دست را می‌توان بهترین ورزش‌های برای افزایش قد پسرها نام برد و باله، اسکیت و ورزش‌هایی با حرکات متعادل بدنی را بهترین راه تقویت عضلات دختران نام برد.

غنی‌پور درباره مراجعات ناشی از صدمات ورزشی به کودکان نیز گفت: بیشتر کودکانی که به ارتوپدها مراجعه می‌کنند به علت انجام حرکات پرشی، التهاب مفصلی و در نتیجه لنگیدن کودک است که معمولاً پس از چند روز ورزش نکردن التهاب مفاصلشان بهبود پیدا می‌کند.

وی درباره نقش بارفیکس در افزایش قد کودکان تصریح کرد: بارفیکس برای افزایش قد مفید است اما موثرترین ورزش اثبات شده برای افزایش قد شنا است البته می‌توان از برخی ورزش‌های پرشی مانند بستکبال و والیبال نیز نام برد.

۱ نظر

  1. سلام. من ۲۰ سالمه و۵۷ کیلو وزن دارم و قدم۱۴۸ و از کوتاهی قد زجر میکشم و باید چکار کنم تا قد بکشم لطفا راهنمایی کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *