افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات چربی ترانس گوشتی بر قلب

13920425110242159841444

بخوانید مطالعاتی در مورد این که چربی ترانس گوشت را در خیلی جاها گفته اند مضر است اما با توجه به آمار و مطالعات زیاد به این نتیجه رسیده ایم که اثرات چربی ترانس گوشتی بر قلب .

این تحقیقات مشخص می سازد که سطح پایین اسیدهای چرب ترانس بر خلاف آنچه که تاکنون تصور می شده، برای سلامت انسان مضر نیست حتی اگر به صورت صنعتی تولید شوند. علاوه بر آن به نظر می رسد که این مواد می تواند مفید بوده اگر به طور طبیعی در مواد غذایی مانند لبنیات و محصولات گوشتی وجود داشته باشد.

اسیدهای چرب ترانس مصنوعی وقتی ایجاد می شود که روغن وارد یک فرآیند هیدروژناسیون شده و باعث شود بیشتر حالت جامد پیدا کند. این اسیدهای چرب ترانس مصنوعی به عنوان مواد تشکیل دهنده در غذاهای فرآوری شده، مانند کیک، بیسکویت و غیره و برای سرخ کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

«مارکوس کلبر»، محقق تیم تحقیق، در این رابطه می گوید: «ما غلظت بالایی از اسیدهای چرب ترانس را در غشای گلبول های قرمز خون پیدا کردیم که با لیپوپروتئین کم چگالی یا کلسترول بد می پیوندد اما همچنین این اسیدهای چرب ترانس با BMI کمتر، چربی کمتر در خون و مقاومت به انسولین کمتر همراه بوده بنابراین باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود.»

مارکوس کلبر به عنوان نتیجه کلی از این تحقیقات اعلام کرد ما همچنین دریافتیم که اسید چرب ترانس (اسید چرب ترانس طبیعی که در شیر و گوشت حیوانات نشخوارکننده پیدا می شود) با سطوح قند خون و مرگ و میر کمتر به هر علت همراه است که این مسئله بر کاهش خطر مرگ ناگهانی قلبی نیز تاکید دارد.

 

در مورد موارد و تغذیه های مفید باز هم رعایت اعتدال کافی است .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *