افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات و آسیب های سیگارهای الکترونیکی بر کودکان

اثرات و آسیب های سیگارهای الکترونیکی بر کودکان

  • محققان براساس نتایج نظرسنجی اخیرشان که جمعیتی بیش از ۳ هزار نفر را شامل می‌شد، به این نتیجه رسیدند که فقط ۳۷ درصد از افراد می‌دانند که بازدم سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین است یا استفاده از سیگارهای الکترونیکی در فضاهای بسته باعث پخش شدن نیکوتین روی وسایل مختلف می‌شود.

 

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از افراد نمی‌دانند که استفاده از سیگارهای الکترونیکی در فضاهای بسته (خصوصا خانه)، کودکان را در معرض تماس با نیکوتین قرار می‌دهد و ته‌مانده‌های نیکوتین را روی وسایل مختلف خانه پخش می‌کند. گزارشی از این مطالعه در نشست سالانه آکادمی کودکان آمریکا ارائه شده است.

دکتر رابرت مک‌میلن، استادیار روان‌شناسی در دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی و مسئول این مطالعه، می‌گوید: «سیگارهای الکترونیکی در درجه اول نوعی ماده سمی به‌نام آئروسل را از خود منتشر می‌کنند، نه بخار آب بی‌ضرر. متاسفانه، بسیاری از والدین نسبت به خطرات قرار گرفتن کودکان در معرض این ماده سمی بی‌اطلاع هستند، و قواعد لازم برای محافظت از سلامتی کودکان در خانه را اجرا نمی‌کنند».

محققان براساس نتایج نظرسنجی اخیرشان که جمعیتی بیش از ۳ هزار نفر را شامل می‌شد، به این نتیجه رسیدند که فقط ۳۷ درصد از افراد می‌دانند که بازدم سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین است یا استفاده از سیگارهای الکترونیکی در فضاهای بسته باعث پخش شدن نیکوتین روی وسایل مختلف می‌شود. این نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از افراد نمی‌دانند که استفاده از سیگارهای الکترونیکی در حضور کودکان، آنان را در معرض تماس با نیکوتین قرار می‌دهد.

به‌گفته دکتر مک‌میلن، والدین باید درباره خطرات ناشی از سیگارهای الکترونیکی برای کودکان آموزش ببینند تا از تنباکو یا سیگارهای الکترونیکی در خانه و ماشین استفاده نکنند.

 

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *