افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات ورزش یوگا و پیلاتس بر روحیه و روان

اثرات ورزش یوگا و پیلاتس بر روحیه و روان 

images

 

 

یکی از ورزش های که روح و روان را ورزش می دهد یوگا و پیلاتس می باشد در این بخش درباره اثرات ورزش یوگا و پیلاتس بر روحیه و روان را بیان می کنیم از دیدگاه یک متخصص روان درمان .

خانم جولیا رودیگر که روان‌درمانگر است، برای کش دادن عضلات خود شروع کرد به انجام تمرینات یوگا. او می‌گوید: به نظر می‌رسد که بسیاری از مردم از مزیت‌های فیزیکی یوگا آگاهی دارند. اما این ورزش من را قوی‌تر کرده و قابلیت انعطاف پذیری‌ام را بالا برده است.
یوگا، پیلاتس و تای-چی نمونه‌هایی از ورزش‌های فیتنس ذهنی-جسمی هستند چرا که تمرکز این ورزش‌ها هم بر روی مقاومت ذهنی و هم مقاومت جسمی است. به طور کلی می‌توان گفت که تمرینات جسمی-ذهنی باعث می‌شود که بتوان میزان وزن را کنترل کرد، فشار خون را کاهش داد، استرس را کم و وضعیت خواب را متعادل ساخت.
چه اتفاقی برای کالری‌ها می‌افتد؟
اگر دوست دارید که کالری بیشتری بسوزانید، برخی جلسات پیشرفته‌ی یوگا و پیلاتس می‌تواند با سرعت بیشتری این کار را برایتان انجام دهد.
برای مثال یک فرد ۵۵ کیلویی می‌تواند ۲۹۸ کالری را در یک جلسه‌ یوگای ۱ ساعته بسوزاند. انجام تمرین «بیکرم» یا یوگای قدرتی هم باعث سوزاندن کالری بیشتری می‌شود. این کلاس‌ها مستلزم آن است که فرد حالت در هم پیچیده و سختی را برای دوره‌های طولانی‌تر به منظور انجام فعالیت‌های سخت‌تر انجام دهد.
یوگا برای تقویت مقاومت 
مانند کلاس ایروبیک یا تمرینات وزنه برداری، میزان شدت هر متد، با توجه به سبک و مربی آن متفاوت است. انجام این تمرینات جسمی-ذهنی به طور مستمر باعث تقویت مقاومت شما می‌شود. زیاد نگران این نباشید که یک وقت اشتباه کنید یا این که بخواهید تمام حرکات را درست انجام دهید. برای شروع تنها کافی است که حضور داشته باشید و حرکات را انجام دهید. یکی از افرادی که این ورزش را انجام می‌دهد می‌گوید: برادر من دونده‌ی ماراتن است و بهتر و تندتر از من می‌دود، اما انعطاف پذیری من بیشتر بوده و قدرت و مقاومت بالا تنه‌ی من به خاطر این ورزش از او بیشتر است.

 

پزشکین : اثرات ورزش یوگا و پیلاتس بر روحیه و روان 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *