افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات هورمون درمانی بر درمان سرطان سینه

download (1)

یکی از شایع ترین سرطان در زنان سرطان پستان و سینه می باشد ، پزشکان به نتایج خوبی در مورد درمان این سرطان با هورمون درمانی رسیده اند در این پست درباره اثرات هورمون های درمانی در درمان سرطان سینه را بیان می کنیم .

هورمون درمانی چه نوع روش درمانی است و برای چه بیمارانی توصیه می شود با این روش خانم ها بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار می گیرند و مستعد ابتلا به ان می شوند چون یکی از دلایل این سرطان کشنده می تواند هورمون درمانی باشد!
دکتر احمد عامری در حاشیه همایش سرطان و بارداری با بیان اینکه در مراحل اولیه تشخیص سرطان سینه بیش از ۹۰ درصد بهبودی کامل حاصل می شود و برگشت و پیشرفتی ندارد، اظهارداشت: شایع ترین سرطان در ایران و جهان در میان زنان، سرطان سینه است اما با پیشرفت پزشکی و درمان آن در ۱۵ سال اخیر در رده دوم مرگ و میر زنان قرار گرفته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: عوامل متعددی در ایجاد سرطان سینه شناخته شده است که شاید بارزترین و مهمترین آن افزایش سن است.
وی ادامه داد: عوامل ارثی، نوع تغذیه و سابقه‌ قرار گرفتن در مقابل اشعه به ویژه در ناحیه گردن و قفسه سینه از عوامل بروز سرطان سینه است.
دبیر انجمن کلینیکال انکولوژی ایران یکی از راه های پیشگیری از پیشرفت سرطان سینه را تشخیص زودرس این بیماری با ماموگرافی دانست و گفت: از سن ۴۰ تا ۴۵ سالگی به بعد، معاینه توسط خود فرد و افراد متخصص توصیه خواهد شد و در افرادی که ریزفاکتورهای بارز در آنها دیده می شود، در سنین پایین تر توصیه می شود.
عامری با بیان این مطلب که در حال حاضر سرطان سینه از سرطانی کشنده به یک بیماری تبدیل شده است، تاکید کرد: در صورت تشخیص زودهنگام این عارضه، بیمار طی ۵ سال بعد از درمان و جراحی به بالای ۸۵ درصد بهبودی رسیده است.
دبیر انجمن کلینیکال انکولوژی ایران گفت: برخی از سرطان های سینه وابسته به هورمون است و افرادی که در طولانی مدت هورمون درمانی می کنند یا افراد یائسه که برای آنها طولانی مدت هورمون تجویز می شود بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند که به این افراد توصیه می شود تا جایی که امکان دارد کمتر از هورمون استفاده کنند.
پزشکان : اثرات هورمون درمانی بر درمان سرطان سینه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *