افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات نمک بر بروز بیماری ام اس

download (8)

بیماری ام اس یک بیماری هست که سیستم عصبی بدن را درگیر می کند در این جا اثرات نمک بر بروز بیماری ام اس را بیان می کنیم .

رژیم‌های غذایی پر نمک یکی از عوامل شیوع مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس هستند؛ ام اس یک بیماری خود ایمنی است که بر سیستم عصبی مرکزی اثر می‌گذارد. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مصرف زیاد نمک باعث تضعیف سلول‌های ایمنی بدن می‌شود. در حال حاضر، هیچ درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد. ام اس با ایجاد اخلال در ارتباط مغز با سایر اعضای بدن، بر بیماران اثر می‌گذارد. این بیماری باعث ایجاد اخلال در راه رفتن شده و مشکلاتی را در زمینه تمرکز، توجه، حافظه و قوه قضاوت ایجاد می‌کند.
محققان بر این باورند که غذاهای پر نمک تنها یکی از عوامل محیطی مرتبط با این بیماری پیچیده هستند. این بیماری تا حد زیادی به پیش‌زمینه ژنتیکی بیماران مرتبط است. به گفته دیمیتری کرمنتسوف، محقق دانشگاه ورمونت در برلینگتون، ورمانت، درک میزان تاثیر عوامل محیطی بر افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی مانند ام اس و نقش عوامل ژنتیکی در شیوع این بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کرمنتسوف و همکارانش برای کشف این مهم، از یک رژیم غذایی پر نمک و یک رژیم غذایی سالم برای دو گروه از موش‌های آزمایشگاهی استفاده کردند. در ادامه، موش‌های آزمایشگاهی به یک بیماری مشابه ام اس مبتلا شدند. در یکی از گروه‌های ژنتیکی، موش‌های نر و ماده‌ای که از یک رژیم غذایی پر نمک تغذیه می‌کردند، با تشدید علائم بالینی مواجه شدند. به گفته جرالد وایسمان، سردبیر ارشد مجله‌ای که مطالعه حاضر در آن منتشر شده است، بدن برای آنکه به درستی عمل کند به نمک کافی نیاز دارد. اما مصرف بیش از اندازه نمک همه چیز را به هم می‌ریزد.

 

پزشکین : اثرات نمک بر بروز بیماری ام اس

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *