افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مواد شیرین بر پوسیدگی دندان

0-3

  • والدین با دادن آب میوه های شیرین به کودکان سبب پوسیده شدن دندان های آنان می شوند. علت عمده پوسیدگی دندان کودکان زیر دو سال را نوشیدن آب میوه های شیرین عنوان کرد

سعی کنید به فرزندانتان آبمیوه شیرین ندهید چون استفاده از این نوشیدنی ها مضرات زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد و می تواند موجب تخریب بافت های سخت دندان شود ایجاد پوسیدگی در دندان خردسالان با مواد قندی شدت می یابد برای پیشگیری از این امر توصیه می کنیم مصرف موادقندی را کاهش دهید و با پیشگیری از ابتلا به دیابت و چاقی در جهت سلامتی فرزندتان قدم بردارید نحوه مراقبت از دندان های شیری را در ادامه مطلب شرح میدهیم .

والدین با دادن آب میوه های شیرین به کودکان سبب پوسیده شدن دندان های آنان می شوند. علت عمده پوسیدگی دندان کودکان زیر دو سال را نوشیدن آب میوه های شیرین عنوان کرد.پروفسور دامین والمسلی از انجمن دندانپزشکان انگلیس می گوید: والدین فکر می کنند که کاری مثبت در جهت سلامتی کودکان خود انجام داده اند درحالی که قند موجود در آب میوه سبب پوسیده شدن دندان آنها می شود.

آبمیوه های شیرین، سبب پوسیدگی دندان کودکان
وی افزود:بدون توجه به سن، مصرف مرتب غذاهای شیرین و آب میوه هایی که به عنوان میان وعده به کودکان داده می شود عامل اصلی پوسیده شدن دندان ها هستند.یک لیوان آب پرتقال حاوی هفت قاشق چایخوری قند است که با مقدار قند موجود در یک قوطی نوشابه برابر است.سازمان بهداشت جهانی هفته پیش اعلام کرد که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان و چاقی هیچ فردی نباید در روز بیش از ۶ قاشق غذاخوری قند مصرف کند.پوسیدگی دندان بیماری عفونی قابل انتقالی است که با فعالیت میکروب ها در سطح دندان آغاز و در ساختمان آن پیشرفت می کند.برای ایجاد پوسیدگی، مواد قندی هم باید در دسترس میکروب ها باشد تا عامل خراب کننده ساختمان معدنی، یعنی اسید تولید شود.پوسیدگی دندان در واقع تخریب بافت های سخت دندان است.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *