افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مهم و خطرناک کم آبی بدن

  • افرادی که زیر آفتاب یا در محیط‌های گرم مانند نانوایی مشغول فعالیت هستند، همیشه باید همراه خود آب داشته باشند و هر ۴۵ دقیقه یکبار یک لیوان آب بنوشند.

 

یک متخصص داخلی هشدار داد: زمانی که آب بدن به میزان زیادی از دست می‌رود، احتمال بروز سکته‌های قلبی در افراد مختلف به ویژه بیماران مبتلا به فشار خون و نارسایی قلبی بیشتر است.

دکتر کیوان الچیان بیان داشت: در پی گرمازدگی، فرد با از دست دادن آب بدنش دچار گزگز در اندام تحتانی خواهد شد. بسیاری از افراد دچار انقباضات عضلانی می‌شوند و این اولین علامت از دست دادن آب بدن و گرمازدگی است.

وی ادامه داد: فرد دچار گرما زدگی تعریق می‌کند و پس از اتمام آب بدن دچار افت فشارخون، سیاهی رفتن چشم‌ها و سبک سری می‌شود و احساس ناتوانی می‌کند. در صورتی که به وضعیت بیمار توجه نشود، سیر گرمازدگی ادامه می‌یابد و بالطبع کارکرد قلب وکلیه دچار اختلال خواهد شد.

وی هشدار داد: افراد بالای ۶۰سال، بیماران مبتلا به صرع، کودکان زیر دو سال و بیمارانی که از داروهای قلب، فشارخون و اعصاب و روان استفاده می‌کنند در خصوص گرمازدگی در معرض خطر بیشتری قرار دارند، در نتیجه نباید در گرما و بی آبی قرار گیرند.

الچیان توصیه کرد: بنابراین کودکان و افراد بالای ۶۰ سال حتی در صورت عدم احساس تشنگی باید به اندازه کافی بنوشند. در خانه سالمندان برای پیشگیری از گرمازدگی ضرورت دارد که به افراد دچار آلزایمر و بیماری‌های مغزی توسط مراقبین به صورت مرتب آب داده شود.

وی اضافه کرد: افرادی که زیر آفتاب یا در محیط‌های گرم مانند نانوایی مشغول فعالیت هستند، همیشه باید همراه خود آب داشته باشند و هر ۴۵ دقیقه یکبار یک لیوان آب بنوشند.

این متخصص داخلی اذعان داشت: در صورتی که فردی دچار علائم گرمازدگی و سبک سری شد، تا قبل از رسیدن نیروهای اورژانس باید از محیط گرم دور و به قسمت‌های خنک و سایه منتقل شود. زمانی که بیمار هوشیار نیست، اصرار برای دادن آب و مایعات به وی امکان خفگی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: زمانی که آب بدن به میزان زیادی از دست می‌رود، در افراد مختلف به ویژه بیماران مبتلا به فشارخون و نارسایی قلب احتمال بروز سکته‌های قلبی بیشتر است.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *