افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات منفی کنار گذاشتن ورزش بر مغز

57342212

  • محققان به کمک ام.آر.آی و عکس‌برداری از مغز این افراد، کاهش قابل‌توجهی را در جریان خون انتقالی به مغز این افراد شناسایی کردند. تصاویر حاکی از آن بود که جریان خون انتقالی به هیپوکامپ مغز بیش از سایر نقاط بوده است.

به گفته محققان، کنار گذاشتن ورزش حتی برای یک دوره کوتاه‎مدت می‌تواند باعث کاهش قابل‌توجه جریان خون به نقاط مختلف مغز از جمله هیپوکامپ شود. جی. کارسون اسمیت، استاد دانشگاه مریلند در ایالات متحده در این باره گفته است: «همانطور که می‌دانید، هیپوکامپ نقش مهمی در یادگیری و تقویت حافظه دارد و یکی از اولین نقاط مغز است که در افراد مبتلا به آلزایمر کوچک‌ می‌شود.»تحقیقات جدید نشان داده که کنار گذاشتن ورزش می‌تواند به از دست رفتن استقامت قلبی عروقی منجر شود. از این رو، محققان بر آن شدند که تاثیر کنار گذاشتن ورزش را بر مغز انسان مورد مطالعه قرار دهند. برای این کار، محققان جریان خون انتقالی به مغز را در افراد سالم مورد بررسی قرار دادند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه به لحاظ فیزیکی سالم و در رده سنی ۵۰ تا ۸۰ سال قرار داشتند.این بررسی وقتی آغاز شد که از زمان کنار گذاشتن ورزش داوطلبان ۱۰ روز می‌گذشت.
محققان به کمک ام.آر.آی و عکس‌برداری از مغز این افراد، کاهش قابل‌توجهی را در جریان خون انتقالی به مغز این افراد شناسایی کردند. تصاویر حاکی از آن بود که جریان خون انتقالی به هیپوکامپ مغز بیش از سایر نقاط بوده است. به گفته اسمیت، اگر ورزش کردن را حتی برای ۱۰ روز کنار بگذارید، آمادگی جسمانی و سلامت قلبی عروقی خود را به خطر می‌اندازید. چون این کار باعث کاهش جریان خون انتقالی به مغز شما خواهد شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *