افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات منفی ویروس زیکا بر خانم های باردار

  • زیکا برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ در افریقا کشف شد. آن نسخه از ویروس با ناهنجاری‌های مادرزادی ارتباطی نداشت. اما بعد ویروس به آسیا انتقال پیدا کرد و طی یک جهش، برای زنان باردار و نوزادان آنها خطرناک شد.

 

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که ویروس زیکا با سرکوب سیستم ایمنی از قبل ضعیف‌شده زنان باردار در بدن آنها پیشرفت می‌کند.

جائه یونگ، رئیس بخش میکروبیولوژی ملکولی و ایمونولوژی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توضیح داد که سیستم ایمنی بدن زنان در طول حاملگی به طور طبیعی خود را سرکوب می‌کند تا جنین را به عنوان یک عضو خارجی نشناسد و به آن حمله نکند.

یونگ گفت، زیکا با استفاده از این پردازه، سیستم ایمنی بدن زن باردار را خاموش می‌کند تا بتواند بدون مانع تکثیر یابد.

یونگ گفت: «این ویروس فی‌الواقع سیستم ایمنی بدن میزبان را گول می‌زند و از استراتژی حفاظت جنین به نفع خودش استفاده می‌کند.»

این قضیه توضیح می‌دهد که چرا زیکا در هشتاد درصد افراد علائمی ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند موجب ناهنجاری‌های وحشتناک عصبی در جنین شود. این ناهنجاری‌ها شامل میکروسفالی می‌باشد.
نوزادان متولد شده با میکروسفالی، مغز و جمجمه کم‌تکامل‌یافته دارند. نزدیک به ۳ هزار مورد از عارضه میکروسفالی با مادران آلوده به زیکا ارتباط داده شده‌اند.

زیکا برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ در افریقا کشف شد. آن نسخه از ویروس با ناهنجاری‌های مادرزادی ارتباطی نداشت. اما بعد ویروس به آسیا انتقال پیدا کرد و طی یک جهش، برای زنان باردار و نوزادان آنها خطرناک شد.

 

 

منبع : سلامانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *