افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات منفی تماشای تلویزیون بر کند شدن رشد ذهنی

  • کودک قبل از دوسالگی نیاز مند به تعامل برای رشد زبانی و افزایش دایره لغات است ،اما با توجه به اینکه کودک نقش منفعلانه ای را در مقابل برنامه های تلویزیونی ایفا میکند، تعاملات او از بین رفته و در نتیجه در بزرگسالی منجر به کاهش توانایی فرد در تعاملات اجتماعی خواهد شد.

 

امروزه نه تنها بزرگسالان وقت زیادی را صرف تماشای تلویزیون می کنند، کودکان هم ساعات زیادی را به دیدن تلویزیون اختصاص می دهند. این در حالی است که تماشای تلویزیون به مدت طولانی تاثیرات منفی زیادی بر جسم و روح کودک شما می گذارد. معصومه معصومی کارشناس علوم تربیتی با اشاره به تاثیر تماشای تلویزیون بر کودکان زیر دوسال، اظهار داشت: رشد مغز کودکان در دوره ۱ تا ۳ سالگی رشد بیشتری دارد و تماشای تلویزیون باعث شده تا مطالب غیر مفید زیادی وارد ذهن کودک شود.

وی افزود: افزایش این مطالب غیر مفید منجر به از بین رفتن مطالب مفید و جایگزینی آن با آموزه های والدین خواهد شد.

معصومی با بیان اینکه حتی تماشای برنامه های کودکانه، تاثیر مثبتی بر روی  کودکان زیر دوسال ندارد، ادامه داد: کودکان زیر دوسال به دلیل عدم درک درست شناخت محیط ، از تماشای تلویزیون تنها تصاویر درخشانی را می بینند که با صداهای گنگ و نا مفهومی همراه است.

وی در ادامه گفت: این صدا ها و تصاویر ذهن تکامل نیافته کودک را با خود درگیری می کند.

این مدرس دانشگاه افزود: کودکان زیر دوسالی که ساعات زیادی تلویزیون تماشا میکنند، در بزرگسالی دچار مشکلات متعددی خواهند شد.

وی با اشاره به این مشکلات گفت: کودک قبل از دوسالگی نیاز مند به تعامل برای رشد زبانی و افزایش دایره لغات است ،اما با توجه به اینکه کودک نقش منفعلانه ای را در مقابل برنامه های تلویزیونی ایفا میکند، تعاملات او از بین رفته و در نتیجه در بزرگسالی منجر به کاهش توانایی فرد در تعاملات اجتماعی خواهد شد.

معصومی ادامه داد: همچنین تاثیر مخرب دیگری که تماشای تلویزیون روی کودکان میگذارد،اختلال در تمرکز، حواس پرتی و خستگی ناپذیری این افراد در دوران تحصیل بویژه دوره دبستان است.

این کارشناس علوم تربیتی در پایان با بیان که والدین هرگز کودکان خود را مقابل تلویزیون رها نکنند، گفت: زمان زیاد تماشای تلویزیون برابر است با تاخیر در رشد ذهنی کودکان، بنابراین توصیه می شود والدین به جای رها کردن کودکان خود مقابل تلویزیون، به آن ها توجه بیشتری کنند و با کودک خود بازی کرده و تماس چشمی داشته باشند.
منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *