افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات منفی آنتی بیوتیک در دوران شیردهی

eb93c094-d0e0-426e-9b82-12f54cf3e26b

  • محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه هلسینکی فنلاند گفت: در صورت مصرف شیر مادر بر خلاف شیر خشک، نوزاد باکتری‌ها و ترکیب‌های قندی خاصی را از مادر دریافت می‌کند که رشد باکتری‌های روده را ارتقاء می‌دهند.

 مادرانی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند چه آسیب هایی به نوززادانشان وارد می کنند اینگونه داروها چه تاثیرات منفی روی شیردهی انان میگذارد

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در صورت مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، کمتر از فوائد این ماده غذایی باارزش بهره‌مند می‌شوند.

مصرف آنتی بیوتیک در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند باعث می‌شود آنان کمتر از نوزادان دیگر از فوائد تغذیه با این ماده غذایی مقوی و پرخاصیت بهره‌مند شوند.

در این بررسی آمده است خوراندن داروهای آنتی‌بیوتیک به نوزادان هنگام تغذیه با شیر مادر یا مدت کوتاهی پس از آن، نوزاد را مستعد ابتلا به عفونت‌ها و چاقی می‌کند.

“کاتری کورپلا” محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه هلسینکی فنلاند گفت: در صورت مصرف شیر مادر بر خلاف شیر خشک، نوزاد باکتری‌ها و ترکیب‌های قندی خاصی را از مادر دریافت می‌کند که رشد باکتری‌های روده را ارتقاء می‌دهند.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است که فوائد تغذیه با شیر مادر برای سلامت در اصل مبتنی بر چگونگی رشد باکتری‌های روده کودک است. همچنین داروهای آنتی بیوتیک تجویزی، رشد این باکتری‌ها را در روده‌های نوزاد مختل می‌کند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *