افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مفید روزه بر جلوگیری از ابتلا به قند خون

اثرات مفید روزه بر جلوگیری از ابتلا به قند خون

  • بر اساس این یافته‌ها، محققان پژوهش جدیدی را برای مطالعه در مورد آثار روزه گرفتن طولانی مدت در پیش‌دیابتی‌ها آغاز کردند. این پژوهش شامل مردان و زنان پیش‌دیابتی ۳۰ تا ۶۹ سال بود که حداقل از سه فاکتور خطر متابولیکی برخوردار بودند.

 

محققان موسسه قلب Intermountain در یوتا دریافتند، روزه گرفتن در طولانی مدت می‌تواند سطوح کلستورل خون را در افراد پیش‌دیابتی کاهش دهد.

 این محققان با بررسی روزه گرفتن دوره‌ای موفق به شناسایی یک رویکرد زیستی در بدن شدند که کلسترول بد در سلولهای چربی را به انرژی تبدیل کرده و بنابراین با فاکتورهای خطر دیابت مبارزه می‌کند.

محققان دریافتند بدن پس از ۱۰ تا ۱۲ ساعت روزه گرفتن به جستجو برای سایر منابع انرژی در بدن برای حفظ خود می‌پردازد.در این رویکرد، بدن کلسترول بد LDL را از سلولهای چربی بیرون کشیده و از آن به عنوان انرژی استفاده می‌کند.

پیش‌دیابت به این معنی است که میزان گلوکز یا قند در خون بالاتر از حد عادی است اما همچنین به اندازه‌ای که فرد را بتوان دیابتی خطاب کرد، بالا نیست.

پژوهش های قبلی دانشمند بر افراد سالمی که یک روزه، روزه گرفته بودند، تمرکز داشت و نشان داد که روزه گرفتن بطور روزمره و خوردن تنها آب با سطوح پائین قند و کاهش وزن مرتبط است.

بر اساس این یافته‌ها، محققان پژوهش جدیدی را برای مطالعه در مورد آثار روزه گرفتن طولانی مدت در پیش‌دیابتی‌ها آغاز کردند. این پژوهش شامل مردان و زنان پیش‌دیابتی ۳۰ تا ۶۹ سال بود که حداقل از سه فاکتور خطر متابولیکی برخوردار بودند.

برخی از شرکت‌کنندگان چاق و دارای اضافه وزن و برخی دیگر لاغر بودند. پژوهش های قبلی سایر موسسات در زمینه روزه‌داری تنها شامل افراد چاق بوده و بر کاهش وزن در اثر روزه‌داری تمرکز داشتند.

اگرچه کاهش وزن نیز در این پژوهش رخ داد اما تمرکز اصلی آن بر روی دخالت دیابت بود.

به گفته دانشمندان، اگرچه در ابتدا سطوح کلسترول خون در بدن افراد بالا رفت اما پس از شش هفته این سطوح تا ۱۲ درصد کاهش نشان داده و همچنین کاهش وزن را نیز به دنبال داشت.

فرآیند استخراج کلسترول بد از سلولهای چربی برای استفاده به عنوان انرژی باید به خنثی سازی مقاومت در برابر انسولین کمک کند. در فرآیند مقاومت در برابر انسولین، لوزالمعده انسولین بیشتری تولید کرده تا زمانی که دیگر قادر به تامین نیاز بدن با تولید انسولین کافی نیست، از این رو قند خون افزایش می‌یابد.

نتایج این پژوهش در جلسات علمی سالانه انجمن دیابت آمریکا مطرح شد.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *