افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مفید خوردن صبحانه بر تقویت پردازش مغز

images (1)

همانطور که می دانید همیشه بر خوردن صبحانه تاکید شده است که افراد در هر سنی این وعده غذایی را فراموش نکنند در این جا می خواهیم یکی از اثرات مفید خوردن صبحانه بر تقویت پردازش مغز را بیان کنیم .

دکتر بسکی متخصص تغذیه با اشاره به صبحانه مقوی و سالم اظهار داشت: صبحانه مقوی و سالم اصلی‌ترین وعده غذایی به شمار می‌آید زیرا این وعده سبب افزایش هوش، کنترل وزن و تقویت پردازش مغز می‌شود و نشاط و شادابی افراد را برای فعالیت‌های مختلف فکری و بدنی در طول روز افزایش می‌دهد و این صبحانه باید حاوی موادی چون پروتئین، غلات، میوه‌ها و سبزیجات باشد.
وی بیان کرد: برای صبحانه کامل باید از نوشیدنی‌هایی شامل شیر، آب میوه و دمنوش استفاده کرد و در کنار این ها باید از کره بادام‌زمینی که مملو از پروتئین و کلسیم است برای سنین بالای ۶۰ سال بسیار مفید و سودمند است.
این متخصص تغذیه افزود: بهتر است برای داشتن صبحانه سالم و مقوی زرده تخم مرغ فراموش نشود، زیرا این ماده غذایی، کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و در حدود ۷۰ کالری انرژی بیشتر ندارد و زرده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین لوتئین است.
بسکی ابزار داشت: از موادی همچون حلیم، حلوا ارده، املت با روغن حیوانی، خرما و شیر عسل می‌توان برای یک وعده صبحانه کامل استفاده کرد زیرا این مواد سبب تقویت حافظه و قوای بدنی برای فعالیت در طول روز می‌شود.
وی ادامه داد: در صبحانه برای کسب انرژی خوب بهتر است از نان غلات و سبوسدار استفاده شود زیرا سبوس موجود در آن سرشار از کلسیم و ویتامین‌های مختلف بوده که برای پردازش مغز و کاهش ریزش مو بسیار مفید و مؤثر است.
بسکی اضافه کرد: در خوردن صبحانه نباید از لبنیات که غنی از پتاسیم و کلسیم است غفلت ورزید و خوردن شیر را جزو برنامه روزانه خود قرار باید داد.
وی با بیان این که از خوردن میوه در صبحانه نباید غافل شد، تصریح کرد: میوه‌هایی چون توت فرنگی، طالبی، موز و بلوبری که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها است باید در وعده صبحانه گنجاند زیرا این مواد هم انرژی‌زا بوده و هم خاصیت ضد سرطانی دارد.
بسکی در پایان یادآور شد: برای داشتن روزی بانشاط  قبل از خوردن یک صبحانه مقوی باید یک نرمش سبک در منزل یا هوای آزاد انجام داد تا بدن آمادگی کامل جهت کارهای روزمره داشته باشد.
پزشکین : اثرات مفید خوردن صبحانه بر تقویت پردازش مغز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *