افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مفید انگور بر درمان برخی مشکلات کلیوی

اثرات مفید انگور بر درمان برخی مشکلات کلیوی

  • اثرات انگور به دلیل داشتن همین آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی از جمله ویتامین C، E و بتاکاروتن به مدت ۳ روز در کلیه‌ها فعال می‌ماند و به همین دلیل از این میوه به عنوان درمانی طبیعی برای این اعضا یاد می‌شود.

 

برای حفاظت از سلامتی کلیه‌هایتان چه اقداماتی انجام می‌دهید؟ آیا آب کافی می‌نوشید؟ آیا مطمئن هستید که نمک دریافتی از مواد غذایی را به‌طور کامل دفع می‌کنید؟ آیا هر روز ورزش می‌کنید؟ باید بدانید که تمام این اقدامات برای داشتن کلیه‌هایی سالم لازمند. با این حال خیلی از ما از انجام چنین کارهای ساده‌ای نیز غفلت می‌کنیم و تا قبل از مشاهده نخستین علائم بیماری در کلیه‌ها به فکر سلامت آنها نمی‌افتیم. خوشبختانه انگور جزو میوه‌هایی است که برای ارتقای سلامت این اندام‌های لوبیایی شکل مفید است.

فواید انگور برای کلیه‌ها

درد در قسمت پایین کمر که به شکم سرایت می‌کند، درد در حین دفع ادرار، تغییر رنگ ادرار و غیره جزو علائمی هستند که نشان می‌دهند کلیه‌ها دچار مشکل شده‌اند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط محققان آمریکایی در آینده از هر ۹ نفر یک نفر با مشکلات کلیوی مواجه خواهند شد. این مشکلات از عفونت‌های ساده مجاری ادراری گرفته تا سنگ کلیه یا بیماری‌های مزمن کلیه را شامل می‌شوند که در طولانی‌مدت کار بیمار را به مراقبت‌هایی مانند دیالیز یا پیوند کلیه می‌کشاند. سلامت کلیه‌ها نیاز به مراقبت‌های روزانه دارد؛ چون مشکلات کلیوی صرفا به بیماری ژنتیکی محدود نمی‌شوند. عادت‌ها و سبک زندگی و همچنین تغذیه ما نقش مهمی در وضعیت سلامت کلیه‌هایمان دارد. در نتیجه لازم است که یک رژیم غذایی مناسب داشته باشد تا با مصرف مواد غذایی مفید کلیه‌هایتان سالم‌تر بمانند. به همین دلیل توصیه می‌شود که انگور را وارد برنامه غذایی روزانه بکنید. به خاطر اینکه این میوه خواص درمانی ویژه‌ای دارد که برای حفظ عملکرد کلیه‌ها مفید هستند.

قدرت هسته‌ انگور

اثرات انگور به دلیل داشتن همین آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی از جمله ویتامین C، E و بتاکاروتن به مدت ۳ روز در کلیه‌ها فعال می‌ماند و به همین دلیل از این میوه به عنوان درمانی طبیعی برای این اعضا یاد می‌شود. تمام ترکیبات انگور به دفع سموم از کلیه‌ها کمک کرده و باعث بهبود عملکرد آنها می‌شوند. هسته انگور به تنظیم فشارخون، بهبود جریان خون و تقویت رگ‌های خونی نیز کمک زیادی می‌کند

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *