افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مصرف میوه بر سلامت مادر و جنین

اثرات مصرف میوه بر سلامت مادر و جنین

  • یک مطالعه نشان داده نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری تنقلات غیر مفید دریافت کرده اند، بیشتر تمایل به خوردن رژیم غذایی پرشکر و با چربی بالا دارند. ضمن این که احتمال بروز بسیاری از بیماری های مزمن در سالهای بعدی زندگی در آنها تقویت می شود.

 

بانوان باردار از در دریافت املاح و موادمعدنی انواع میوه ها غافل نشوند زنان باردار نیازمند مصرف انواع میوه ها و سبزیجات برای تامین سلامت فرزندشان هستند میوه در دوران بارداری برای مادر و جنین از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 در دوران بارداری، سلامت جنین بستگی کامل به آنچه شما به عنوان ماده مغذی دریافت می کنید، دارد. به همین دلیل رعایت یک رژیم غذایی سالم و متعادل شامل مقادیر زیادی میوه و سبزیجات به مادران باردار توصیه می شود.

یک مطالعه نشان داده نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری تنقلات غیر مفید دریافت کرده اند، بیشتر تمایل به خوردن رژیم غذایی پرشکر و با چربی بالا دارند. ضمن این که احتمال بروز بسیاری از بیماری های مزمن در سالهای بعدی زندگی در آنها تقویت می شود.

انجمن قلب آمریکا توصیه به خوردن ۲ تا ۴ فنجان میوه و چهار وعده سبزیجات در روز به زنان باردار می کند.

پرتقال: این میوه خانواده مرکبات به جلوگیری از کم آبی بدن در دوران بارداری کمک می کند و سرشار از فولات است. فولات از گروه ویتامین ب به جلوگیری از نقایص مغز در نوزاد می پردازد. پرتقال منبع بزرگ ویتامین ث نیز محسوب می شود، آنتی اکسیدانی که از آسیب های سلولی جلوگیری می کند و برای جذب آهن در بدن مفید است.

انبه: مصرف یک فنجان از آن ویتامین ث روزانه بدن را تامین می کند. انبه همچنین سرشار از ویتامین آ است. کمبود این ویتامین در دوران بارداری منجر به بروز عفونت های تنفسی هنگام تولد می شود.

آووکادو: فولات موجود در این میوه بیشتر از سایر میوه ها است. ضمن این که منبع بزرگی از ویتامین ث، ویتامین ب، ویتامین کا، فیبر، کولین، منیزیوم و پتاسیم نیز محسوب می شود. آووکادو همچنین سرشار از آهن است و به رفع تهوع هنگام بارداری نیز کمک می کند و منجر به تسکین گرفتگی عضلات پا که در بارداری شایع است، نیز می شود. ضمنا کولین موجود در این میوه برای رشد مغز و اعصاب کودک شما مفید است و از نقایص لوله عصبی و اختلال حافظه در سالهای بعد زندگی کودک جلوگیری می کند.

لیمو: بسیاری از زنان باردار گزارش داده اند که با مصرف این میوه و یا نوشیدن لیموناد تهوعشان در دوران بارداری برطرف شده است. لیمو همچنین سرشار از ویتامین ث است که به تحریک دستگاه گوارش برای از بین بردن یبوست کمک می کند. البته از آنجا که مصرف لیمو سبب از بین رفتن مینای دندان می شود، توصیه به شستشوی دهان بعد از خوردن آن است.

موز: یکی دیگر از منابع خوب پتاسیم است و سرشار از ویتامین ب ۶، ویتامین ث و فیبر. در حدود نیمی از زنان طی بارداری یبوست را تجربه می کنند و آنهم به دلیل فشار رحم بر روده، نگرانی، اضطراب، یک رژیم غذایی کم فیبر، مصرف مکمل آهن. اضافه کردن موز به رژیم غذایی به دلیل این که سرشار از فیبر است، برای از بین بردن یبوست مفید است ضمن این که ویتامین ب ۶ موجود در آن به رفع تهوع و استفراغ کمک می کند.

توت: انواع توتها سرشار از کربوهیدرات، ویتامین ث، فیبر، فولات و همچنین مواد مغذی گیاهی مانند فلاونوئیدها و آنتوسیانین است. اگر شما مبتلا به دیابت حاملگی هستید، مصرف این میوه که سرشار از کربوهیدرات های مفید است، توصیه می شود.

سیب: سرشار از فیبر و منبع خوب ویتامین آ، ویتامین ث و پتاسیم است. خوردن این میوه در دوران بارداری ممکن است کودک را در سالهای بعدی زندگی از ابتلا به آسم و آلرژی محافظت کند.

 

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *