افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مخرب دود سیگار بر دندان شیری کودکان

اثرات مخرب دود سیگار بر دندان شیری کودکان

download (2)

 

والدین سیگاری خیلی مراقب عوارض دود سیگار باشید بر کودکان ، محققان بیان کرده اند که اثرات مخرب دود سیگار بر دندان شیری کودکان و پوسیدگی زود این دندان ها.

آیا می‌خواهید که شیرخوار شما با لبخندی بدون حفره بزرگ شود؟ پس در نزدیکی او سیگار نکشید.

به گزارش محققان ژاپنی، کودکانی که در چهارماهگی در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند، در ۳ سالگی در خطر پوسیدگی دندان خواهند بود.
این کودکان تقریباً دو برابر بیشتر از کودکانی که والدین غیر سیگاری داشتند، به پوسیدگی دندان دچار شدند. محققان اضافه کردند که استفاده مادر از توتون در حین بارداری، عامل پوسیدگی دندان به حساب نمی‌آمد.
دکتر کوجی کاواکامی، رئیس مدیریت تحقیق بالینی در دانشگاه کیوتو گفت: «سیگار کشیدن دست‌دوم یکی از مشکلات عمده سلامت عموم است که هنوز حل نشده باقی مانده. قرار گرفتن در معرض دود دست‌دوم گسترده است و در سرتاسر دنیا چهار کودک از هر ده کودک را گرفتار می‌کند. در مطالعه ما، اعضای خانواده بیش از نیمی از کودکان سیگاری و اکثراً پدر ایشان بودند.»
او تأکید کرد که این مطالعه تنها پیوندی را بین قرار گرفتن در معرض دود دست‌دوم سیگار و حفره‌های دندان نشان می‌دهد و به این معنا نیست که قرار گرفتن در معرض دود عامل پوسیدگی دندان است.
او اضافه کرد: «حتی با این وجود، یافته‌های ما از تلاش هرچه بیشتر برای کاهش دادن دود دست‌دوم پشتیبانی می‌کند. مثلاً اگر دندان‌پزشکان از خطر ایجاد حفره به علت دود دست‌دوم با خبر شوند، آموزش مضرات دود دست‌دوم افزایش خواهد یافت.»

پزشکین : اثرات مخرب دود سیگار بر دندان شیری کودکان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *