افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مثبت و منفی عمل جراحی کاهش وزن

sleeve-gasectromy

دانستنی های پزشکی در مورد اثرات مثبت و منفی عمل جراحی کاهش وزن و چگونه باید بعد این عمل مواظب اضافه وزن مجدد شویم

تحقیقات جدید نشان داده جراحی های کاهش وزن که باعث تغییر شدید در وزن و بهبود دیابت نوع ۲ در افراد می شود به مرور تاثیر خود را از دست می دهند و فرد وزن کاهش یافته را دوباره اضافه می کند و در پی این بازگشت وزن دیابت نیز دوباره سر جای خود باز می گردد.
در واقع، اولین سالی که فرد عمل گاسترکتومی آستینی را انجام می دهد ۷۷ درصد از اضافه وزن بدن کم می شود، اما در طول ۵ سال وزن کاهش یافته باز می گردد. برخی بیماران در سال اول متوجه می شوند که دیابت نوع ۲ که داشتند از بین رفته، اما پس از این مدت تنها ۲۰ درصد این بیماران هستند که بدون دیابت باقی مانده اند.
سرپرست این تحقیقات می گوید: عمل جراحی برای کاهش وزن در طولانی مدت نمی تواند علاج این بیماری باشد. دلایل متعددی را می توان برا اضافه شدن وزن بعد از این جراحی برشمرد. دلیل اصلی بزرگ شدن معده است، که به معنای خوردن بیشتر است.
اشتها بازمی گردد و بیمار می تواند بیشتر بخورد و بیشتر هم می خورد. جراحی کاهش وزن نمی تواند رفتار فرد را نیز تغییر دهد، یعنی اگر فرد عادات خود را عوض نکند مطمئنا وزن از دست داده را دوباره باز خواهد گرداند. برای این تحقیق محققان اطلاعات ۴۵۰ عمل جراحی که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ انجام شده بود را مورد بررسی قرار دادند.
چند سال پس از جراحی بیشتر این افراد وزنی که در طول جراحی از آنها برداشته شده بود را دوباره اضافه کرده بودند. امروزه جراحی ها متنوعی برای کاهش وزن وجود دارد، اما در این تحقیق روی شایع ترین آنها یعنی گاسترکتومی آستینی لاپاروسکوپی تمرکز شده بود.
در طول عمل گاسترکتومی آستینی، جراحان بیشتر قسمت های معده را برمی دارند و از قسمت های باقی مانده معده یک لوله درست می کنند. این کاهش سایز معده مقدار غذایی را که فرد می تواند بخورد محدود می کند. حذف بیشتر قسمت های معده باعث تغییر در هورمون های روده، کاهش اشتها، و کاهش قند خون می شود.
دکتر آنیتا کرکولاس، رئیس بخش های چاقی و جراحی عمومی در دانشگاه پزشکی پیتزبورگ می گوید: هنوز برای ما کاملا مشخص نیست که عوارض عمل کاهش وزن برای بیماران تا چه حد است و این شکافی بحرانی به حساب می آید.
پس سال پس از عمل جراحی کاهش وزن بیشتر افراد وزنشان بازمی گردد و مشکل دیابتشان نیز در پی اضافه شدن وزن خود را دوباره نشان می دهد. در این تحقیق تنها این دو شاخص مد نظر قرار گرفتند و دیگر مواردی که این بیماران در پی این جراحی تجربه کرده اند مورد توجه نبوده است، این یعنی مشکلات و عوارض می تواند تنوع و شدت های مختلفی داشته باشند.

 

پزشکین : اثرات مثبت و منفی عمل جراحی کاهش وزن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *