افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مثبت فعالیت های ورزشی در دوران کودکی

sin-titulo

  • دوستانی که بچه‌ها در فوتبالی پیدا می‌کنند با دوستانی که در شنا پیدا می‌کنند با هم متفاوت هستند. کودکانی با انجام ورزش‌های مختلف اجتماعی‌تر می‌شوند و با کودکان مختلف ارتباط برقرار می‌کنند و تجربه کسب می‌کنند. آن‌ها بدوین شکل ارتباطات اجتماعی خود را قوی‌تر می‌کنند.

 

به کودکان توصیه شده که تا زمان نوجوانی در چندین رشته ورزشی فعالیت داشته باشند و به صورت حرفه‌ای یک رشته را انجام ندهند. این کار می‌تواند فواید زیادی برای کودکان داشته باشد و حتی آن‌ها را بهتر در مسیر موفقیت قرار دهد.

 

انجام دادن فعالیت‌های ورزشی متنوع در زمان کودکی تاثیر مثبتی دارد که به شرح زیر است:

 

۱- جلوگیری از آسیب دیدگی به دلیل استفاده بیش از حد از یک عضو بدن 

زمانی که بدن در حال رشد است، فشار آوردن بیش از حد می‌تواند باعث آسیب دیدگی شود. کم بودن زمان استراحت مشکل ایجاد می‌کند. کودکانی که در سنین کم ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند غالبا دچار آسیب دیدگی شدید می‌شوند.

 

۲- لذت بردن از ورزش

کودکانی که زمان زیادی را صرف یک ورزش خاص می‌کنند و نمی‌توانند فعالیت‌های متنوعی در زندگی انجام دهند کم کم خسته می‌شوند و تحت فشار قرار می‌گیرند.

 

۳- ارتباط با کودکان مختلف 

دوستانی که بچه‌ها در فوتبالی پیدا می‌کنند با دوستانی که در شنا پیدا می‌کنند با هم متفاوت هستند. کودکانی با انجام ورزش‌های مختلف اجتماعی‌تر می‌شوند و با کودکان مختلف ارتباط برقرار می‌کنند و تجربه کسب می‌کنند. آن‌ها بدوین شکل ارتباطات اجتماعی خود را قوی‌تر می‌کنند.

 

۴- پذیرش مسئولیت‌های مختلف 

کودکان با کسب تجربیات مختلف در ورزش‌های تیمی و انفرادی مسئولیت‌های مختلفی پیدا می‌کنند که در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها تاثیرگذار است. در ورزش‌های مختلف فاکتورهای رفتاری مختلف از جمله روحیه رقابت، انعطاف‌پذیری و غیره در کودکان  رشد می‌کنند.

 

۵- شانس‌های خود را از دست نمی‌دهند 

انجام تنها یک ورزش شانس و گزینه‌های یک کودک را محدود می‌کنند. ممکن است یک اتفاق باعث شود که کودک یک رشته ورزشی را رها کند و اگر جایگزینی برای آن نداشته باشد به صورت کلی ورزش را رها  می‌کنند.

 

منبع : بیتوته

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *