افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مثبت خواب بر باروری مردان

img11102057

  • مطالعات قبلی نشان داده که مصرف میوه و سبزیجات موجب تولید بهتر اسپرم شده و در نتیجه توانایی باروری مردان را افزایش می‌دهد. در عوض مصرف زیاد گوشت و چربی این توانایی را کم می‌کند

 

یک مطالعه جدید نشان داده که هم خواب کم و هم خواب زیاد می‌تواند بر توانایی باروری مردان تاثیر بگذارد. دکتر Laure- Wise استاد اپیدمیولوژی دانشکده طب دانشگاه بوستون می‌گوید؛ زمان متعادل خواب ۸-۷ ساعت است.

مطالعه روی ۷۹۰ زوج انجام شده و نشان داده که احتمال بارداری در زنان وقتی همسر آنها شب‌ها کمتر از ۶ ساعت یا بیشتر از ۹۹ ساعت می‌خوابد کمتر می‌شود. در این زوج‌ها احتمال بارداری ۴۲۲ درصد کمتر از آنهایی است که مرد هر شب حدود ۸ ساعت می‌خوابد.

محققان می‌گویند، کلید این ارتباط احتمالا در تغییرات هورمونی است. آنها اعتقاد دارند مهم‌ترین هورمون مردانه یعنی تستوسترون در موقع خواب شبانه در بدن آزاد می‌شود. فرضیه دیگر تاثیر استرس است. استرس و خواب روی یکدیگر تاثیر متقابل دارند و استرس، هم در مردان و هم در زنان، توان باروری را کاهش می‌دهد.

بررسی ذکر شده همچنین نشان داد که زنان مردانی که در شروع خوابیدن مشکل دارند و دیرتر به خواب می‌روند کمتر باردار می‌شوند.

مطالعات قبلی نشان داده که مصرف میوه و سبزیجات موجب تولید بهتر اسپرم شده و در نتیجه توانایی باروری مردان را افزایش می‌دهد. در عوض مصرف زیاد گوشت و چربی این توانایی را کم می‌کند

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *