افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مثبت تصاویر روی پاکت سیگار در اراده ترک آن

اثرات مثبت تصاویر روی پاکت سیگار در اراده ترک آن

fda_cigarettes (2)

 

سیگار یک نوع دخانیات پرخطر هست که در جامعه امروزی مصرف کننده زیادی دارد و طبق آمار افراد در سن های خیلی پایین آن را شروع به مصرف می کنند گفته ها درباره عواقب مصرف و کشیدن سیگار و توتون هیچ اثری نداشت تا این که تصاویری از عوارض مصرف آن روی پاکت متخصصان گرافیکی پیاده کردن در این مطلب می خواهیم اثرات مثبت تصاویر روی پاکت سیگار در اراده ترک آن را بیان کنیم .

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تصاویر گرافیکی مربوط به عواقب مصرف تنباکو و علائم هشداردهنده در مقایسه با متن‌های مربوطه در این زمینه، تأثیر عمیق‌تری به جا می‌گذارند. این تحقیق که توسط محققان دانشگاه اوهایو انجام شده نشان می‌دهد برچسب‌های گرافیکی هشداردهنده بر روی هر بسته از سیگاری که افراد سیگاری به مدت چهار هفته برای مصرف سیگار آنها را می‌خریدند، در مقایسه با افرادی که تنها چشمشان به متن‌های روی آنها می‌افتاد، تأثیر منفی‌تری به جا گذاشت و باعث شد این افراد نگاه دقیق‌تری به آن بیاندازند و تا حدی بیشتر آن را باور بدارند. این مسئله باعث شد به این قضیه فکر کنند که این عادت آنها بسیار خطرناک بوده و برای ترک آن جدی‌تر شدند.
در همین ارتباط، محققان می‌گویند تصاویر گرافیکی باعث تحریک افراد سیگاری می‌شود تا به این قضیه و عادت خود و خطرات مرتبط با سیگار عمیق‌تر بیاندیشند. یکی از محققان این تحقیق می‌گوید که این تحقیق نشان داد دیدن تصاویر گرافیکی در طول زمان نسبت به متن‌هایی در این ارتباط توانست بر افراد سیگاری تأثیر بیشتری بگذارد.
بعد از پشت سر گذاشتن این تجربه، نتایج نشان داد که افراد سیگاری که با برچسب‌های هشداردهنده حامل تصاویر گرافیکی روبرو می‌شدند نسبت به افرادی که تنها متن‌های هشداردهنده در این زمینه می‌خواندند بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته و باعث شد احساس بدتری نسبت به سیگار داشته باشند. از طرفی این تجربه نشان داد که تصاویر گرافیکی باعث شد این افراد با دقت بیشتری اطلاعات روی پاکت و برچسب‌های هشداردهنده را خوانده و مطالب آن را بهتر به یاد بیاورند.

 

پزشکین : اثرات مثبت تصاویر روی پاکت سیگار در اراده ترک آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *