افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اثرات مثبت اسکن اولتراسوند بر مغز

13-696x480

  • ما دریافتیم که اولتراسوند نه تنها به مغز سالم موش‌ها آسیب نمی‌‌زند، بلکه تاثیر مثبتی بر مغز آنها دارد. ساختار سلول‌های عصبی در هیپوکامپ مغز که در امر یادگیری و حافظه نقش دارند

محققان طی یک دوره ۶ هفته‌ای به آزمایش موش‌ها پرداختند؛ آنها در این آزمایش از روش اولتراسوند برای ارزیابی ساختار سلول‌های مغزی موش‌ها استفاده کردند و نتایج را یک روز، یک هفته، یک ماه و سه ماه پس از اتمام کار مورد بررسی قرار دادند.
دکتر هچ، از محققان اصلی این مطالعه می‌گوید: «ما دریافتیم که اولتراسوند نه تنها به مغز سالم موش‌ها آسیب نمی‌‌زند، بلکه تاثیر مثبتی بر مغز آنها دارد. ساختار سلول‌های عصبی در هیپوکامپ مغز که در امر یادگیری و حافظه نقش دارند، در یک مغز طبیعی با افزایش سن تحلیل می‌روند. آنچه دریافتیم این است که درمان موش‌ها با اولتراسوند مانع از تحلیل رفتن ساختار سلول‌های عصبی مغز می‌شود. به طوری که می‌توانیم ساختار مغز را با افزایش سن جوان نگه داریم.
سال گذشته، تیم تحقیقاتی دکتر هچ دریافت که فناوری اولتراسوند غیرتهاجمی می‌تواند از بیماری آلزایمر در موش‌ها جلوگیری کند. در واقع، این کشف جدید در رابطه با کاهش سرعت پیری مغز به صورت تصادفی تحقق یافت.
دکتر هچ افزود: «در مجموع، این تحقیق اساسا درک ما را از درمان آلزایمر و همچنین حفظ سلامت مغز متحول ساخته است. سلامت مغز در دنیای سالخورده امروزی یک مسئله مهم است که فناوری اولتراسوند نیز در تحقق آن نقش عمده‌ای ایفا می‌کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *